Ambassaden + Flygbiljetter

Igår söndag åkte jag till Stockholm för att sova hos en kompis till idag, för att sen åka till Amerikanska Ambassaden.
När jag och Carro väl kom fram till Ambassaden så var det en kö utanför, som man fick ställa sig i. Jag ljuger inte om jag säger att det var minst 15 personer före mig. Och systemet var väl inte det snabbaste om man säger så.
Efter ca en timmes väntan fick man till slut komma till kontrollen och fick visa upp lite olika papper och gå genom en metalldetektor. Sen vidare in i väntsalen. Där skulle alla papper kollas upp (igen) och sen var det bara att vänta...

1½ timme senare ropade de upp mitt namn och jag fick gå fram till en lucka, svara på hur många barn jag skulle ta hand om, ålder på barnen och vad jag skulle få för betalning i veckan. Sen var det klart.

Tips: till er som ska till Ambassaden är att vara där i tid. Nu var jag egentligen sen men det var så mycket människor där som fick vänta så det gjorde inget. Se till att inte vara hungrig eftersom man kan få vänta Länge. Och sist men inte minst, se till att ha med dig någon läsning eller något att sysselsätta dig med. Du får inte ha mp3s eller mobiltelefoner med dig in.

En till sak som hänt idag är att jag har fått mina flygbiljetter till NY. Måndag den 10 maj, kl 7:10 åker jag från Arlanda. Ska mellanlanda i London för att sedan åka vidare till New York. Eftersom mamma och pappa så gärna vill skjutsa mig till Arlanda så betyder det här att vi måste åka hemmifrån senast kl 02:00 natten till måndag, om jag behöver vara där ca 2 timmar innan flyget går.
Har tänkt på hur lite koll man har om hur det fungerar på flygplatser. Har bara flugit en gång innan och då fixade min kompis allting, jag bara hängde med =).

Nu känns det verkligen på riktigt och jag ska verkligen åka. Innan så har jag inte riktigt förstått själv att jag ska åka. Men nu när jag varit på ambassaden och fått flygbiljetter till USA, så börjar det dra ihop sig.

Men det löser sig nog, oftast gör man saker lite mer komplicerat än vad det är. Iaf jag =)
**Angelica




Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: Det är helt okej ;)



Ta inte med dig för mycket kläder! Du kommer garanterat att shoppa här och ta inte med dig för mycket skor. Jag hade med mig 3 par skor sammanlagt. Mycket finns här som vi har i Sverige, som smink etc. Ta inte med hårspray (tullen kan ta ut det eftersom det kan explodera).

2010-04-14 @ 02:43:44
URL: http://johannaupair.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: Jag använde min laptop på skolan och det fungerade hur bra som helst :)

2010-04-15 @ 00:13:41
URL: http://johannaupair.blogg.se/
Postat av: Borlänge

Roligt att läsa i din blogg :)

Ser framemot det när du kommit iväg sen med :)



Ps: roligt om du lägger in lite bilder :)



Kram

2010-04-15 @ 17:11:00
Postat av: Christine

Gud va roligt! :-) ´Du kommer säkert få ett jätte roligt år! Jag är själv jätte sugen på att åka :-)

2010-04-16 @ 14:47:53
URL: http://missnaenfeldt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback