Känslan om att vara i USA

Jag kan inte förstå det... i mina tankar är jag redan i USA. Känner att jag inte gör något annat än att tänka på USA, sitta vid datorn och prata med nuvarande/blivande Au Pairer eller kollar upp saker som behöver förberedas innan jag åker.
För varje sak jag kan stryka över som jag har på min Att-göra-lista, kommer jag ett steg närmare USA och känner att nervositeten släpper mer och mer. Visst finns pirret där hela tiden mer eller mindre, men tycker det är jobbigt när jag känner att det är mycket att göra. Men jag lär andas och ta det lugnt, blir inte klar fortare för att jag stressar och jagar upp mig själv.

Sen jag började prata rätt flitigt med andra Au Pairer så känns det mer verkligt. Som ni vet har jag skrivit lite om att jag inte kan fatta att det här händer och att jag snart ska åka. Men nu känns det verkligt, till slut =) Tycker också att det känns som en trygghet att veta att så många fler än jag sitter i samma sits. Och att veta att man kommer känns lite folk innan man kommer dit känns tryggt.

3 veckor till USA, på måndag. Wow! Tiden går fort när man har roligt och ännu roligare kommer jag att få där borta.

Train - Hey, soul sister Följer en Au Pair blogg väldigt flitigt och har läst genom hela bloggen, som är rätt mycket att läsa =) Men hon hade iaf lagt in en länk på en låt som jag inte alls visste vad det var för något. Jag lyssnade och blev helt förälskad i den på en gång. Kände att det var lite samma stuk som på Jason Mraz och han gillar jag ju. Sen verkar det som om den börjar spelas på radion mer och mer och varje gång jag sätter på den på Spotify tänker jag på USA. Kan inte associera den till något annat än det eftersom den fanns länkad på Au Pair bloggen.
Den här låten kommer jag nog alltid får den känslan med. Det är lite kul för jag kommer nog lyssna på den om några månader eller något år och tänka på hur mycket jag lyssnade på den innan jag skulle åka till USA. Och komma ihåg hur nervös jag var över allting.

Så därför vill jag att även ni ska få lyssna till min personliga Sommarplåga *enjoy*
(vet inte hur jag får filen att spelas här på bloggen men ni får lyssna iaf)
http://www.youtube.com/watch?v=tglSCIpaXPs






Kommentarer
Postat av: Marina

Oh va avis jag är. Jag vill också åka! VIlken organisation åker du med?

Är själv på väg att bli au pair, men jag jobbar på det för tillfället. Praktiserar på ett dagis vid sidan av skolan, och fyller i ansökan lite smått just nu.. Vill så gärna åka.!!



Hoppas du får ett underbart år i USA. Kommer antagligen kika in på din blogg lite då och då.



Kram på dig

2010-04-18 @ 16:01:41
URL: http://marinasandra.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: Nej, jag har inte börjat läsa någon kurs än. De har ströbröd och jäst :)



Remember me, var superbra! Rekommenderar den verkligen :D

2010-04-18 @ 18:45:56
URL: http://johannaupair.blogg.se/
Postat av: Marina

Okej va bra, det känns tryggt att ha valt Culturalcare :) Ja man får passa på medan man kan. Jag tror att om jag inte tar chansen och åker till USA så kommer jag ångra mig. Det vet jag!



Ja precis jag tar studenten i juni, pluggar designlinjen. Jag tänker skicka in ansökan någon gång innan jag slutar skolan, så får vi se när jag kommer iväg. I höst någon gång förhoppningsvis.



Kram :)

2010-04-18 @ 19:45:17
URL: http://marinasandra.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Ser att du ska åka iväg som au-pair. Jag är själv just nu au-pair men inte i USA utan jag valde England istället. Tycker du har gjort ett bra beslut som åker och jag kan lova dig att du inte kommer ångra dig en enda gång. Jag är fruktansvärt glad att jag åkte och tanken på att jag ska lämna den här familjen (somnu känns som min familj) om fyra tre månader gör mig riktigt olycklig. Jag har också en tvååring att ta hand om och det är en underbar ålder för man ser verkligen hur de utvecklas. Lycka till som au-pair och ha det så roligt i USA!

2010-04-18 @ 20:05:59
URL: http://annarapporterar.blogg.se/
Postat av: Christine

Älskar låten är verkligen hur bra som helst! :-D

2010-04-21 @ 14:35:33
URL: http://missnaenfeldt.wordpress.com/
Postat av: Christine

sv; Hejsan! Det var så lite så :-) Jag gillar att läsa Au Pair bloggar och länkar mer än gärna! =)

2010-04-22 @ 15:50:18
URL: http://missnaenfeldt.wordpress.com/
Postat av: Christine

Förresten, när har du tänkt att åka?

Jag har tänkt att åka i slutat av augusti :-) Och snart ska du åka, gud va roligt med så kort tid kvar :-D

Tack så mycket :-) glad jag blir när ni tycker det! :-D

Okej, hur ska man börja ett sånt brev då för i familje brevet skrev jag "dear family" men jag kan ju inte skriva "dear children" eller kan man det :-P blir inte det lite för formelt. Ohh va smart :-D Ja kanske ska göra något sånt :-D

Kram

Kram*Angelica

2010-04-22 @ 15:54:49
URL: http://missnaenfeldt.wordpress.com/
Postat av: elin

Hej! Gud vad roligt att du ska åka snart! Vart bor din värdfamilj? :)

Hey soul sister spelas typ varje gång jag sätter mig i bilen.. lite roligt :p

2010-04-22 @ 22:31:37
URL: http://elaaajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback