Min värdfamilj =)

Har kommit på att jag inte har berättat för er om min värdfamilj än...

I familjen är det iaf Mamma och Pappa. Gör som en annan tjej gjort på sin Au Pair blogg och kallar barnen vid deras första bokstav så J är 2 år, W 6 år och T är 7½ år. J och W är pojkar och och T är en flicka. Ska komma ihåg att skriva ner detta så ni kan hålla lite koll och veta vem jag skriver och pratar om. Familjen bor i en villa i en stad som heter Short Hills och ligger i New Jersey, 45 min med tåg från NYC. I Short Hills tror jag det bodde lite mer än 20.000 invånare när jag tittade och det är ju för mig större än vad jag är van vid =).

Jag tänkte jag skulle försöka handla mina presenter till familjen inom en vecka så jag har det klart. Känns som om man har nog mycket att tänka på. Till föräldrarna blir det antingen en dalahäst (bor i Dalarna så) och sen lite dalahäst-godis från DC i Mockfjärd eller så blir det en skål eller något sådant ist för dalahästen. Mamman ärt väldigt intresserad av andra kulturer så jag vill väldigt gärna satsa på något från Dalarna till dem.
Till barnen har jag inte bestämt vad jag ska köpa än men alla ska iaf få något med Sveriges flagga på. Sen tänkte jag ifall jag skulle hitta några  översatta engelska böcker eller filmer från svenska författare.
Även om jag skulle vilja köpa mer personliga saker till dem så känner jag att det är lika bra att köra på samma tema. Man vill ju inte att de ska börja bråka mitt i alltihopa =)

Var barnvakt till min kompis Mias barn idag och de är ju så otroligt söta. Vi spela spel och kort, tittade på allt påskpynt, busade och tittade liite på film, hann inte med så mycket på 1½ timme =).
Åh vad jag kommer sakna dem när jag åker, typiskt nu när de verkligen inte är blyga för mig och vet vem jag är. F (Mias yngsta) hade till och med pratat med mig i telefon idag (på låtsas då) utan att hon ens visste att jag skulle komma "Lellica, ringa Lellica". Men vi måste hålla kontakten så ni inte glömmer bort mig =)


Nej nu måste jag gå och lägga mig. Jag ska ta med mig min mamma och åka till Nusnäs imorgon
och titta om jag hittar någon fin dalahäst, är ju där tillverkningen är.
Ha en bra helg alla mina vänner som läser min blogg**Lellica ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker du ska sattsa pån att göra din egen Dalahäst och ge bort ;) man kan faktiskt göra det i Nusnäs! Hehe

2010-04-08 @ 23:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback