Pyssel till barnen

Nu tycker jag att det är dags att ni får en uppdatering, var några dagar sen.

I tisdags var jag på ett förberedelsemöte online som Cultural Care anordnat. Det pratades om kulturchockar, vad man gör om olika saker skulle hända, diskussioner om vad varför vi åkte, vad vi var oroliga för och lite annat spännande. Var riktigt roligt att få se vad andra tyckte och ha en diskussion om saker och ting. Ida från CC som höll i mötet var väldigt bra och hade mycket nödvändig information att dela med sig.  Nu känner jag verkligen att jag är ännu mer laddad till att åka!

Har varit in till Borlänge och handlat lite kläder jag kan ha när jag ska leka med barnen, mer praktiska kläder som man kan röra sig i. Kan behövas =).
Köpte också små reseflaskor med schampo, balsam och duschcreme. Gäller att "Keep it small".
Har fått barnböckerna nu också, kommer bli kanon bra. Ska bara köpa godiset som jag tänkt ge dem så ska jag ta kort, blogga och sen slå in paketen. Nu måste få se vad jag köpt =)

Nämnde kanske att jag köpte tre små dalahästar när jag var i Nusnäs som jag tänkte att barnen skulle få måla. Nu har jag slipat och målat dem och det här blev resultatet. Här är också två bilder på min receptbok jag har gjort som jag ska ta med mig, och en måttsats så barnen får lära sig att baka med svenska mått =)
"Karlson on the roof", en bok som eg. W (6år) skulle få men det var för lite bilder så jag sparar den så jag och barnen kan ha lässtund någon gång ist. En ny bok är på väg.
Och till sist, muffinsarna jag bakade här om dagen. Får jobba lite med glasyren till nästa gång.


Det är lite saker jag ska ha med mig på sidan av presenterna, och massa godis så klart =). Tänkte även ge den något litet precis när vi träffats första gången. En klubba de kan ha i bilen på väg hem från Bussterminalen till ex. Barn uppskattar alltid godis =)

Är så roligt nu när jag har kontakt med massa Au Pairer, alla sitter i samma sits och ser fram emot ett obeskrivligt spännande år i USA. Helt sjukt! We're soooooo excited!!!



Kommentarer
Postat av: Tinde

Inte för att vara sån, men är du HELT säker på att föräldrarna är ok med att de får godis? bara så det inte blir tokigt om de t.ex. inte får äta godis nån annan dag än lördagar. gud vad kul med dalahästarna och receptboken var jättefin!!

2010-04-23 @ 13:52:12
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Christine

åhh va mysiga saker du köpt/gjort! :-)

ska man göra en såndär bok?



sv; Okej, ja det var ju en jätte smart idé :-D Kanske jag ska göra det! :-D Tack för tipset!

2010-04-23 @ 14:31:07
URL: http://missnaenfeldt.wordpress.com/
Postat av: Karin

Hej! Har en liten fråga! Hur får du kontakt med alla dessa au pairer? Äär de sådana som ska ta samma flyg eller ska till samma stad? Lite nyfiken för har precis fått en match!:)

2011-10-25 @ 10:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback