Gym, bus och B-Day middag

Idag har jag jobbar i två omgångar. Först några timmar på fm och sen några från em till kvällen. På ett sätt gillar jag dessa pass för jag kan åka iväg och gymma, åka till affären, snabb-shoppa, baka, slappa vid datorn eller vad jag nu vill göra. Och på ett annat sätt så gillar jag det inte för oftast så hinner jag inte göra något vettigt eftersom ingen annan är ledig då ändå.

Hur som helst har vi busat som vanligt, badat i poolen med kidsen och Ts playdate George, gymmat, druckit kaffe med underbara "Grandfather", gjort barnen redo för middag, ätit middag och sen kommit hem och lagt dem i säng.

Var verkligen mysigt att gå ut och äta med familjen. Har varit ut en gång innan och då kunde barnen springa iväg och leka om de ville men på en restaurang blir det svårare. Så jag hade laddat upp med, tåg, böcker, ritblock, pennor, pysselbok. Jag hade hela väskan var full med andra ord =) J har en tendens att tappa tålamodet efter ett tag och göra allt han inte ska eller får göra, så det är något vi måste träna på.
När det var dags för efterrätt, kom de in med min värd pappas dessert med ett ljus i, vi började sjunga (även några människor omkring oss) och efteråt applåderade vi och folk inne på restaurangen. Då fick jag en sån här känsla igen: "Det här är så amerikanskt. Inte ofta sånt här händer i Sverige, det är vi för stela för".
När vi kom hem så gav jag min VP (värd pappa) en present, en skiva med Backyard Babies och ett kort. vet att han gillar rock så jag tog de första svenska rockbandet jag kom på, lyssnade på låtarna och gillade dem själv så det fick duga. Han blev väldigt glad och sa att han skulle lyssna på den på väg till jobbet imorgon =) Hoppas han gillar den, han tror väl att de sjunger på svenska lr något :P

Men det var en trevlig stund, vi småpratade och hade trevligt. Idag var det faktiskt första gången jag verkligen kände att jag trivdes i familjen. Hela dagen har varit så bra. De är så omtänksamma och vill verkligen att jag ska ha det bra och bryr sig om mig. Min personliga åsikt är att jag har så otroligt mycket fördelar än många andra au pairer har och jag är väldigt tacksam över det. Ungarna kommer fram till mig och ger mig spontana kramar allt oftare och det värmer verkligen. Visar att även om jag kanske är tjatig och de tycker jag är dum ibland för att jag är hård och sätter regler och gränser så gillar de mig.
Min värd pappa brukar skoja och fråga barnen om de ska sälja mig till egyptierna, "No" säger alla barnen väldigt övertygande. Ibland brukar han också fråga dem om inte "Helga" ska komma och vara nanny istället för mig (Helga är en låtsas nanny som är jätte elak och otroligt tråkig) då skriker barnen "NOOOOO" i kör. Antar att det är hans sätt att kolla vad barnen tycker om mig. Men jag tycker det är lite kul =)


Innan jag slutar för idag ville jag bara dela med mig av ett vackert konstverk som J gjorde tidigare idag. "Mr. Potato Head" ser lite deformerad ut eller vad tycker ni? :)



Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Hur är läget? jag lade till dig på facebook nu :P

Jag undara en sak och jag tänkte passa på att fråga dig... Hur gör man med dom där poängen man ska plugga?

Får man bestämma själv eller ja...? Hur gör man?

/Lisa

2010-08-08 @ 10:49:15
URL: http://lisahammarang.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hejsan Lisa: Jo det är bara med mig, njuter av livet till fullo. Du väljer vilken/vilka college/universitet kurser du vill. Så länge du tar alla dina 6 credits under året så kan du lägga upp kurserna hur du vill. OM du vill förlänga måste du ha tagit alla dina credits inom 9 månader. Vet du vad du vill plugga? Jag ska ta min weekend kurs i silverbay nu i sep.

Lycka till!

2010-08-09 @ 00:32:53
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback