Ledigheten går ALLTID för fort

Jag ska erkänna att jag varit ovanligt dålig på att ta bilder under den här ledigheten. Men ibland så tar man för givet att ni vet hur vissa saker ser ut och funkar så man glömmer av att ta kort och visa er.
Men som jag skrev sist så åkte jag med familjen till farfarn i Breezy Point, tänkte vara lite ambitiös och visa er vart det ligger på kartan iaf :)

Ungefär där den röda pricken är, bor jag. På botten av kartan ser du ett A, där är Breezy Point. Manhattan ligger lite till höger om mitten på kartan. Om man tittar riktigt noga kan man se Central Park.

Min värd pappa skjutsade mig till tunnelbanan vid 5 pm tiden och jag tog den därifrån in till Manhattan, tog ca 40 minuter. Gick sen från Times Square till Penn Station (en av tågstationerna i stan) för att ta tåget hem till Short Hills, ytterligare 45 minuter. Missade tyvärr tåget men 5 minuter men jag köpte något att äta och läste lite istället. Vid 9pm mötte My mig på stationen i Short Hills, jag var trött och hungrig efter 4 timmars resande. Men det var värt det för vi drack vin, åt Kina mat och myste med tända ljus, denna lördagen också. Blev en hel del roliga kommentarer och svengelska under kvällen. är så svårt att inte prata svengelska gör vi pendlar rätt mycket mellan svenska och engelska under våran tid här :)

På söndagen ställde vi klockan på 9 am, satt på oss träningskläder och drog till gymmet för att träna. När vi kom hem gjorde vi pannkakor som vi åt till frukost. Var gott även om de aldrig blir som dem hemma, men beror nog mest på att mitt glutenfria mjöl är annorlunda här.

Sen gjorde vi oss ordning och åkte till Livingston Mall, som ligger ca 15 minuter med bil från mig. Jag var i stort behov att hitta några accessoarer till min svarta klänning som jag ska ha på bröllopet nästa helg. efter en hel del butiker hittar jag en perfekt kuvert väska i lila och ett matchande halsband med det. hittade också en topp jag köpte. var väldigt duktig på att INTE köpta svart denna gång =)

Efter det var jag väldigt nöjd och vi åkte vidare till Best Buy, som är en typ av affär liknande Elgiganten. My var i stort behov av en dator eftersom Skype inte funkade på hennes gamla dator. Och eftersom vi båda har behov att prata med nära och kära då och då behövde hon köpa en ny. Vi fick hjölp och hon köpte sin dator. Kan säga att hon var mer än uppspelt när vi kom tillbaka hem till mig =).
Vi lagade tacos, som var supergott ch tittade på gamla avsnitt av Vampire diaries men sen satt vi oss och surfade på en varsin dator istället, åt kladdkaka och glass med marsmallows. Inte konstigt jag har gått upp i vikt här :) Onyttig men väldigt smaskigt så det var det värt!

Sen åkte My hem, och det var dags att gå tillbaka till vardagen igen. Min värd mamma frågade mig om jag ville jobba några timmar idag måndag även om jag egentligen var ledig men det sa jag att jag kunde eftersom jag skulle få ledig på lördag för bröllopet. Tjänster och gentjänster är en bra nyckel till trivsel för alla parter =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback