Smeknamn i Staterna!

Så många smeknamn jag har fått här i Staterna på 3 månader har jag nog aldrig haft under hela mitt liv i Sverige. Tänkte iaf rada upp alla och även försöka skriva hur de uttalas. Ni vet så som det brukar göra i ordböcker [inom dessa] =)
  • Anga Söta lilla J har haft lite svårt att säga mitt namn, vilket är helt förståeligt. Så han hittade på detta helt själv
  • Angie [Ängi] Jag köpte en NYC nyckelring med texten "Angie" på för att jag på skoj blivit kallas det hemma i Sverige ibland och det var det närmaste mitt namn jag kunde hitta. T tittade på den och frågade vad det betydde och jag förklarade, sa även att jag uttalade det. Sedan dess har hon och W kallat mig för det, men dock uttalat det. Som det stavas alltså =)
  • Ka-ka [Ka Ka] J har varit i farten igen och detta smeknamnet är väldigt nytt, bara några dagar. När jag frågar om han kan säga "Angelica" säger han bara Ka-ka. Ett roligt men annorlunda smeknamn men är tacksäm över att det inte låter som Kacka =)
  • Angie men uttalas denna gång [Andji] Många av mina vänner här i USA kallar mig för detta, speciellt mina amerikanska vänner. Min värd pappa kan kalla mig det när han ska vara rolig för han lånade min nyckel en gång och såg namnet på nyckelringen =)

Så alla ni som kommer åka som au pairer kan förvänta er lite smeknamn här och var, förhoppningsvis =)



Kommentarer
Postat av: Mia

Kärt barn har många namn :-)

2010-08-09 @ 20:39:15
URL: http://smaunderverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback