Ytterligare en till weekend off

Då var det dags att blogga om min lediga helg igen då, förstår inte att veckorna går så fort. Idag är det 12 veckor sedan jag kom hit till staterna, 3 månader kan ni förstå?

Hur som helst så jobbade jag till 9 pm på fredag. Egentligen ska man sluta kl 6pm de helger man är ledig men jag jobbar in lite timmar eftersom jag ska vara ledig lördag den 21 augusti. För jag har blivit bjuden på bröllop!!! :D Ska bli otroligt roligt, även om jag är lite nervös för hur man ska bete sig och vilka kläder jag ska ha. Har aldrig varit på bröllop så och är ju inte varje dag man får tillfället att gå på ett amerikanskt =) Hm som vanligt så svävar jag iväg när jag ska blogga :)
På fredagen gjorde jag ingen speciellt eftersom jag slutade så sent så jag åkte och köpte godis och tittade på en film på On Demand.

Lördagen var fullt planerad från att jag vaknade tills läggdags. Gick upp kl 9 för att sen åka till Short Hills Mall och där hittade jag en svart liten söt kuvertväska och en marinblå topp med paletter. Åkte sen direkt därifrån mot bion på Route 22, tänkte kolla in Target eftersom de ändå var på samma väg men hittade det inte så åkte vidare till bion.
Jag skulle möta upp My och Sofia vid bion, skulle se Charlie St. Cloud. Var första gången jag var där och hittade dit tack vare att jag hade skrivit ut en vägbeskrivning på Google Maps.

My och Sofia köpte en varsin mellan cola. Tro det eller ej, men de var sjukt stora!

Charlie St. Cloud är just nu min Topp 1 film. Jag grät som en tok genom näst intill hela filmen. Så ni mäste verkligen se filmen om det är en film för er =) Den här bilden var direkt efteråt. Vi gick till toaletten sen och en tjej där frågade om vi också hade sett filmen, hon var också rödsprängd i ögonen.

Efter bion kom jag på att jag inte hade någon vägbeskrivning på hur jag skulle ta mig hem, utan bara en dit. Men jag hoppade in i bilen och försökte så gott jag kunde, använde mina kunskaper om alla vägnummer och sånt jag samlat på mig hittills. Efter 10 minuter på okänd väg var jag äntligen på rätt väg och är så stolt att jag kunde hitta hem utan vägbeskrivning och GPS. Utan bara på min magkänsla och kunskap.
Kom hem och lagade mat, duschade, gjorde mig ordning, hämtade Nina för vi skulle förfesta lite hos mig innan vi skulle med tåget.

Sen tog vi tåget in till storstaden New York och tog en taxi till förfesten. Jag hade skrivit ner adressen i ett sms som jag visade taxichauffören så jag skulle vara säker på att det inte blev ett missförstånd. Han sa att han inte kunde läsa och jag sa adressen istället. Han började köra, downtown istället för uptown. Jag tänkte att jag inte skulle ifrågasätta eftersom han vet bättre än jag om NYC. Så han stannade på 15th street istället för 50th street *suck* Så jag började diskutera med honom att det var fel gata och sa att jag inte ville betala dessa pengar för han hade kört oss till fel adress. Han skyllde på min accent och jag sa att jag skrev ner adressen just för att jag inte ville ha något missförstånd... Men vi kom fram till slut och han gjorde ett bra pris.
Var väldigt mycket folk på förfesten men kul att träffa lite nytt folk, som om man inte gör det varje vecka liksom :D


Tog en limo till Webster Hall, första limo-turen någonsin =). Webster Hall är en väldigt stor klubb i NYC och har fyra dansgolv och är känd för att vara lite av en turist klubb. Men när vi väl var på dansgolvet där då självklart spelande trance och dance kände jag mig hemma och hade jätte kul! Spenderade dock lite för mycket pengar på drinkar men ibland är det såna smällar man får ta =) Kom i säng kl 6 och kan säga att jag somnade som en stock.
Söndagen var en dag så jag sov mer eller mindre hela dagen, kollade på film och ät mat. Väldigt lugn med andra ord, men det var skönt att ha en sån dag!


Thanks again everyone for a great weekend! Next time I'm off and it's party going on is the 21th august :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback