Emergency

Igår när jag vart på gymmet vid 8:15 tiden på kvällen kollade jag min telefon, min värd mamma hade ringt. Först tänkte jag inte ringa tillbaka eftersom jag iaf skulle vara hemma inom 5 minuter. Men sen tänkte jag att det inte är ofta hon ringer mig på min lediga tid så jag ringde upp henne.

Hon berättade att W hade klämt fingret i en av dörrarna till hans rum och att hela fmailjen hade åkt till Akuten. Hon var ledsen över att behöva ringa mig men undrade om jag kunde komma och hämta J och T eftersom det var sent. efter att ha irrat runt och missförstått hennes vägbeskrivning så var jag på rätt väg. Åkte för långt så jag stannade utanför ett hus och precis då kom det en bil som körde in på tomten. Jag frågade efter vägen till sjukhuset och kvinnan i bilen sa på en gång "Follow me, i will show you!" Jag blev så himla glad och tackade henne så mycket. Hon lotsade mig till Akuten: "Thank you so much, You're and angel. Merry Christmas!" Sa jag och åkte för att leta på en parkeringsplats. Än en gån irrade jag bor mig, sjukhus brukar ju inte vara små dirket och det var ett antal parkerings hus. men jag behövde hitta en snabb och enkel P-plats. Kom tills lut fram till en Security bil och frågar mannen i bilen om jag kna parkera där om jags ka hämta upp någon vid Aktuen.
"Then you're way to far from there" säger han och säger att han kan visa mig. Än en gång blir jag lotsad av en vänlig själ och jag får tillstånd av han att parkera liute snabbt utanför The ER =).

När jag hämtat J och T och är hemma pratar T mycket om vad som hänt, hade svårt att sova. Men till slut somnade hon och jag kunde också gå och lägga mig. Mina värd föräldrar berättade att de var hemma 12.30 am och att de hade röntgat och sytt i fingret. Så nu har W ett litet gips på sitt finger, grönt =)

Jag skriver det här för att jag vill visa min uppskattning till de två vänliga själar som hjälpte mig igår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback