Början till äventyret

Jag har skapat en blogg till alla er som är nyfikna på att följa mig under mitt år som Au Pair så hoppas det blir trevlig och spännande läsning. Jag ska försöka vara så duktig som möjligt med att blogga även när jag kommit iväg till The United States of America =)


Så hur började allt?
Jag har alltid avundats andra som vågat åka iväg till olika länder för studier, jobb och äventyr i olika slag. Jag hade aldrig vågat åka själv och kommer ihåg hur jag tyckte de var så modiga. I början på 2009 började jag känna att jag ville göra något annat (jag hade då jobbat som personlig assistent i 3½ år) och kände att Au Pair skulle vara något för mig. Men som med mycket annat rann det ut i sanden av olika anledningar, dels för att jag inte vågade ta steget även om jag så gärna ville.
Men sen tänkte jag satsa på studier istället och började planera för att söka högskola till Vt -10. Sagt och gjort, vid nyår hade jag kommit in på både mitt 1:sta och 2:dra handsval, men innerst inne var jag sugen på Au Pair som jag hade spånat lite i vid juldagarna. Läst och kollat olika förmedlingar. "Det här är det jag vill göra", det var så jag kände.
Så nu sitter jag här och har vart på onlinemöte, skickat in min ansökan+barnreferenser och varit på intervju för Cultural Care igår.
Innan har det kännts lite overkligt. Att JAG, som avundats andra som vågat göra sådana här saker är redo att åka. Matchningen med familj börjar nu efter att jag gjort intervjun och det känns lite pirrigt.
En tjej på Cultural Care sa att jag kunde komma iväg tidigast april och jag tänkte på en gång "Åh, det är ju långt tills dess". Men vadå? Det är 1½ månad så är vi i april så tiden går fortare än vad man tror.
Nu är ni iaf lite uppdaterade =) Återkommer när jag får veta mer om allting!
Love*Angelica


Kommentarer
Postat av: Lotta

Blir spännande o läsa vännen! :D Kram på dig.. :*

2010-02-09 @ 12:31:03
Postat av: Mia

Kommer att följa denna blogg :-) Det ät såå kul vännen att det snart är dags! Vi stöttar dig till 100% Kram

2010-02-09 @ 14:19:11
URL: http://smaunderverk.blogspot.com
Postat av: Caroline

Vad roligt. Jag känner mig precis som du, skulle egentligen ha velat åka iväg nånstans också. Men det blir inte av. Så det blir spännande att läsa, och roligt att du tog dig mod :)

2010-02-18 @ 20:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback