Ensam helg med...

3 barn, 6 katter och 1 farfar =)

Lördag: Började 10:30 och skjutsade då barnen till tennis. När vi kom hem åt vi lunch och sen lade jag J för han hade sin "naptime". Farfarn, W och T gick till poolen medans jag var inne och städade lite, bakade kladdkaka och donade. My kom vid 3:30 pm och gjorde alla sällskap i poolen. Vi hittade grodor i filterna varav en var tre-bent (se tidigare inlägg), var lite tufft.
Åt mat, duschade och sen tittade barnen på film. Jag bjöd allihopa på min kladdkaka. Alla gillade den verkligen och ville utan tvekan ha en andra bit. Var så himla roligt att höra och märka på alla att de gillade den. Det värmde =). Så det blir nog inte sista gången jag gör den kladdkakan. Förresten, någon som vet vad kladdkaka heter på engelska? Nu säger jag att det är Swedish Brownie för jag inte kommer på någon annan översättning.
Hur som helst, åkte jag och My och tog en fika på Starbucks och såg en film, medan farfarn tog hand om barnen. Var så skönt att komma bort och få göra någonting roligt när jag visste att det skulle bli en lång helg. Vi gick och såg "The kids are alright". Var en rolig film och helt okey.

Söndag: Gick upp 6:45, W var redan vaken så jag gick ner i köket och satt på kaffe och förberedde frukosten lite. Gick upp för att väcka T men då var hon vaken så jag gick in till J. Vi åt frukost framför barnprogram och gick sen till poolen igen, badade, busade och hade roligt. Åt lunch i solen vid poolen och njöt. Sen var det dags för J att ha sin dagliga "naptime". Farfarn sa till mig att ta en nap också, vilket jag inte tackade nej till =)
Vaknade sedan med huvudvärk, mindre roligt. Lekte med Playdoh med T och W, bakade muffins till "Muffin Monday" så jag slapp göra det på morgonen, vilket jag vägrade. Ser på förpackningen att det är blåbärsmuffins och funderade på om vi hade tilltäckligt med blåbär hemma. Öppnar sen förpackningen och hittar en konservburk och undrar vad det kan vara, kommer på att det är blåbär. Skrattar för mig själv och tänker att jag aldrig skulle äta blåbär i konservburk! Sedan åt vi alla middag, duschade, och tittade på film igen. Blev en riktigt slappdag, men det var skönt och tror barnen uppskattade det. De har inget emot att titta på tv, kanske för att de gör de så sällan.



Måndag: Gick upp kl 7 am, väckte barnen vid 7.25 am. Gjorde frukost till den, det var "Muffin Monday" på schemat så dem åt muffinsarna jag bakade dagen innan. Gjorde oss ordning och var till och med klara 15 minuter innan vi skulle åka och lämna T på camp. Helt otroligt var smidiga vi var. Ingen stress, bara tjat :)
Lämnade T på camp, lekplats med W och J, J på aktivitet, hem äta lunch, lägga J och leka med W. Slutade halv ett och då gjorde jag mig ordning för att åka till NYC.

Den här helgen har gått förvånansvärt bra, barnen har lyssnat kanon och varit supergulliga. Jag är väldigt tacksam att Warren (farfarn) var här och hjälpte mig med att passa barnen olika tillfällen så jag kunde få göra mitt och slappna av lite mellanåt. Han är en fin människa och ängel, han ger mig så mycket bra feedback, jag gjorde "Delicious egg and cheese", "The kids adores you", jag hade bra hand om barnen, min kladdkaka var det bästa han hade smakat någonsin, jag var den bästa av alla babysitters och att jag hade ett hjärta av guld =). Wow så mycket fint han sa under helgen gav mig otroligt mycket energi.
På söndag kväll satt T ihopkurad i mitt knä under en hel film. Det värmde så otroligt mycket för hon är den som jag tror har haft mest svårt att acceptera mig och mina nya kanske lite tuffare regler. Har fått många kärleksfulla kramar av alla barnen under helgen som är ett bevis på att de gillar mig. Det behöver jag veta ibland ska jag säga =)



Kommentarer
Postat av: Hillevi

Vad härligt, lät som att det blev en bra helg :) Skönt att få så mycket uppskattning av Farfarn också, bra att tänka på de dagar som det känns jobbigt emellanåt! Massa kramar <3

2010-07-27 @ 21:07:52
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/
Postat av: Helena

I Australien kallar dom kladdkaka "Mudcake". Låter ju inte så jättegott kanske, så du kanske ska dubbelkolla om det är samma innan du börjar använda det, haha :)

2010-07-29 @ 11:55:10
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback