Fika och bara slappat

Idag träffade jag som sagt Nina från Slovakien, hon har varit här i 3 veckor. Riktigt trevlig och lättsam tjej. Hon berättade att hon tog en intensivkurs i engelska på 3 månader, så hon kämpar sig fram med språket. Men jag är imponerad av att hon ändå kan så mycket på så kort tid. All engelska jag kan har jag lärt mig på ca 15 år i skolan och genom otextade serier och filmer. Men jag är som sagt väldigt imponerand av henne och tycker det är starkt gjort.

Efter det åkte jag till Morristown och mötte upp My, en annan svensk tjej som jag hängt ihop med ända sen vi träffades på flygplatsen på Arlanda den 10:de maj. Vi gick runt lite, köpte sallad och satt oss sen i en park och snackade. Tog sedan tåget hem igen för att svalka mig i poolen. Var otroligt varmt idag och det blev inte bättre av att jag cyklade överallt. Jag har väldigt lätt för att bli varm och kan säga att svetten bokstavligt rann om mig =)
Men jag älskar Staterna eftersom de har AC nästan överallt. Till skillnad från hemma då vi har alla element avstängda och dörrar+fönster öppna och eventuellt någon fläkt på =)

Men tycker denna ledighet har varit skön. Bara tagit den som den kommit och slappat. Lugnare än de andra ledigheterna förstås. Men ändå inte så jag känner att jag inte bara suttit hemma. Känns som om jag har lärt mig att jag faktiskt kan ladda batterierna även om jag tar det lugnt =)


Nu väntar jag på att klockan ska bli 9 pm för jag ska se en ny film med Jennifer Love Hewitt som heter The Client List. Den verkar riktigt bra! Då blir det sista biten av kladdkakan :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback