IKEA Köttbullar och gräddsås

Onsdag 22:30:

Idag började jag kl 2.30 pm.
Vi lekte med vattenballonger, men vi kastade dem inte utan T ville göra en liten teater av dem. Kastade lite boll till W så han fick träna på sina basebollslag. När jag växte upp J från sin nap var han världens ängel, studsade leendes runt i sängen och var kanon söt.
Skulle egentligen åka till en lekplats innan middagen men något kom emellan. Så barnen spelade Wii tills maten blev klar istället. Blev IKEA köttbullar, IKEA Gräddsås och pasta. Har aldrig sett barn äta så många köttbullar förut. T åt säkert 13 stycken och pojkarna låg inte långt efter =) Barnen ville ha såsen i en liten skål bredvid, så de kunde doppa köttbullarna *hihi*. Var faktiskt lite sött. Medan jag smetade ihop min mat på tallriken =)

Idag har varit en blandad dag, T har varit jätte go och lyssnat väldigt bra. W har varit vrång och uttråkad. J har varit busig som vanligt och lyckades på något vänster ha sönder hela min burk med lingonsylt, ska erkänna att jag blev lagom grinig på honom. Men han kunde ju inte rå för det så det var bara att städa upp allt glas och jag får skylla mig själv för att jag inte var nog vaksam. Men man lär sig av sina misstag =)

Men det är väl tur att alla små speciella tillfällen förgyller jobbet. Det gör de dåliga dagarna bättre. En kram, ett litet samtal innan läggdags, en rolig diskussion, en godnatt puss... vad som helst.
Det får mig att längta tills jag själv skaffar familj en dag. Då kan jag fira högtider på mitt sätt, uppfostra dem som jag vill, lära dem saker jag vill lära dem. Allt det där som man själv fått när man var liten blandar man ihop till sin alldeles egna kompott =)

Det jag kan sakna är att jag skulle vilja visa dem mer om Sverige. T ex. fira midsommar med dem (vet inte ens om min host mom visste att det var midsommar förra veckan), baka svenskt fikabröd och laga svenska rätter, låta dem måla sina dalhästar jag tagit med till dem eller laga svensk mat så de får prova. Frågade dem om de skulle vilja prova någon svensk maträtt, W sa nej innan jag knappt hunnit avsluta meningen och T vickade på handen och såg fundersam ut. Antar att de inte var så pigga på det, synd att de är så "picky" för det finns en hel del gott jag skulle kunna göra =)
Finns så mycket jag vill göra med dem men egentligen har jag ju bara varit här i 7 veckor så det är ju faktiskt inte så mycket. Jag har desto mer att göra sen och jag kommer nog få idétorka så det duger efter ett tag =)

Nu ska jag sova för jag har slutat för dagen/kvällen. Har blivit alldeles för sena kvällar de senaste dagarna så idag får det bli ändring. Är faktiskt lite trött också...



Psst, jag köpte lite smycken till min outfit idag också. Må detta bli en perfekt kväll när jag spenderat på tok för mycket pengar på kläder och saker där till =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback