Long Island med familjen

Torsdag 23:00 (11 pm):


Imorgon ska jag följa med familjen till farfarn
som bor på Long Island. Det kommer vara fyrverkerier där imorgon kväll som vi ska titta på, vi ska även hänga på stranden och njuta av solen och Holiday Weekend. Vi ska sova över där till lördag så jag antar att det kommer bli en hel del jobb. På ett vis känns det surt för jag vill inte jobba så himla mycket men samtidigt känns det kul att få se någonting annat än Short Hills och baksidan av huset. Kunna leka med barnen på nya ställen är alltid kul för dem blir så glada och uppspelta =) Sen är det ju så att man får vara flexibel och ställa upp och då ställer också de upp på mig, vilket de gör till hundra procent.

Är så skönt med min värd familj för har inte speciellt mycket "Curfew", alltså speciella tider jag måste komma hem osv. Så länge jag är hemma den dagen jag ska jobba och gör ett bra jobb och sköter mig på min fritid så får jag göra vad jag vill. Tycker jag är jätte viktigt för jag har varit orolig för hur det skulle gå att leva i en främmande familj, man vill ju inte bli behandlad som ett barn med tider att passa osv även om jag förstår att familjer har det. Min värd mamma erbjöd mig till och med att börja senare i tisdags ifall jag skulle vara ute sent på måndag kväll, hur snällt är inte det? Detta känns hur skönt som helst =)

Nu gled jag som vanligt ifrån ämnet, Angelica i ett nötskal. Men hur som helst ska jag försöka ta lite bilder så jag kan visa er när jag kommer hem. En sak som är bra med att åka bort så här är att det förhoppningsvis blir söndag fortare och jag får vara ledig och festa =) På söndag blir det att festa i en lägenhet för att sen gå upp på "the rooftop" för att se ut över Hudson River och alla fyrverkerier. Ser verkligen fram emot detta och speciellt när jag lagt ner så mycket tid och pengar på min outfit.


Nu ska jag se till så jag får mina kläder torra för att sedan packa klart och göra sängen lite sällskap.
Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback