Rutorna nere och bra musik =)

Idag har jag varit ledig eftersom jag jobbade hela helgen. Var välbehövligt. har varit trött och haft huvudvärk till och från. Men ska inte klaga...

Först tog jag en springtur, varmt men väldigt skönt. Det är lite läskigt hur snabbt man märker att sin kondition försvinner när man inte tränar kontinuerligt. Men välbehövligt!
Sen kom My efter två och jag bjöd henne på lite mat jag slängt ihop, svamp risotto med någon typ av korv och grönsaksblandning =) Sen badade vi i poolen, hon var som galen =). Gjorde alla typer av volter, julningar och dyk ner i vattnet. Galet men jag fick mig många skratt =) Jag kände mig gammal, jag vågade inte prova ifall jag skulle göra illa mig eller få typ ryggplask eller något annat obehagligt. Men det var lika roligt som vanligt att hänga med henne <3.

Sedan när Alina hade slutat jobba så tog vi bilen och vi åkte till Marshalls, en klädoutlet butik. För det först var jag väldigt glad att jag äntligen fick ut och köra lånebilen vi har. Min gamla bmw, Mr Car, är inne på verkstaden för att AC har varit sönder och vi har då fått en lånebil. Jag har inte kunnat köra den eftersom min värd mamma inte vetat om försäkringen har gällt då. Men idag så var det grönt, ÄNTLIGEN! Jag var som ett barn på julafton. Varje gång jag sett den ute på gården har jag suktat efter att köra den och idag fick jag det!

Jag har gjort bort mig många ggr när det gäller bilarna här, inte hittat knappar till tanklock, inte kunnat öppna bakluckor och dörrar, inte vetat hut man stäng takluckan osv. Först blev jag förvirrad när jag såg hur nyckeln såg ut, sedan kom frågan hur fasen man startade bilen. Logiskt tänkte jag, stoppa in "nyckeln" och tryck på start. Det blinkade till och bilen hade lite läten för sig, lade i backen men hände inte ett skit när jag tryckte på gasen. HM? Provade fler desperata sätt, NEJ!
Gick och frågade min värd mamma. "How do I start the car?" Hon skrattar åt mig och berättar att jag måste trycka ner bromsen och trycka på start. Hon visste bara för att de hade provkört en BMW förut. Jag skrattar och häver ur mig: "The cars here is to complicated."
Hon nämnde under dagen att gamla bilen var klar och att hon inte visste när vi skulle hämta den. Jag tänker då inte fråga för jag är bara glad nu när jag kan använda den här bilen :P

Så jag och Alina gled runt med tackluckan öppen och rutorna nere, poppade musik och njöt av den ljumma sommarkvällen i USA =)


Efter att vi vart på Marshalls åkte vi till Burger King och tog oss något att äta =)



Tack för en bra dag tjejer!! Thanks for a great day girls!





Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som att du har det gött där borta! =)

2010-07-29 @ 21:07:18
URL: http://lindaeriksson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback