Mina känslor i detta nu

Mina känslor är som en berg-och-dalbana. Jag slits mellan att gilla det här livet otroligt mycket, speciellt när jag varit ledig och haft roligt men även om att sakna allt där hemma. Tryggheten, man vet vad man har och vilka människor man kan ringa om man vill göra något. Men det är något man får bygga upp sakta men säkert antar jag.

Känner mig lite nere nu under midsommar för jag vet att alla firar högtiden utom jag. Kanske gör saken större än vad den är. Men jag kommer ihåg att innan jag åkte läste jag om Au Pairer som kände sig nere för att de saknade hemma och speciellt under högtider och jag tänkte att visst skulle man känna så, men man får ha positiv inställning?
Nu när jag sitter här och lyssnar på OneRepublic och har gråten i halsen är det så svårt att hålla styr på känslorna och knuffa bort dem, behålla den positiva inställningen. Men jag känner också att jag måste få låta mig känna allt det här, annars kommer jag explodera till slut.

Midsommar i Leksand 2007 var lugnt det roligaste Midsommar ever <3



Vill inte ens tänka på hur jag kommer känna vid jul. Men jag vet att jag har sagt att julen hemma är som den alltid varit och att denna julen kommer vara ett äventyr. Alla stora julgranar, julpyntet och jul i NYC. Då är hemma ingenting jämfört med julen här.
Men samtidigt vet jag att känslorna kommer pendla under årets gång. Kanske inte så konstigt när jag är så långt hemmifrån och inte kan åka hem när jag vill. Detta är en utmaning för ens utveckling som männsika och är inte alltid lätt.

När jag lyssnade på Reetas IPod på väg hem från Six Flags i söndags hade hon nästan bara lugna låtar. Hon berättade att hon gillade att kunna slappna av till sån musik och bara lyssna, inte alltid ha upp-tempo musik i öronen. Jag sa att jag hade svårt att lyssna på sån musik utan att bli ledsen, men att det nog berodde på att jag var lite halv ostabil i känslorna nu. Pendlar mycket. Sen blir jag alltid att blogga när jag lyssnar på sån musik för oftast blir jag känslofull och behöver få ur mig allt. Skönt faktiskt!

Det är inte så illa så jag känner att jag vill åka hem, utan saknar tryggheten man har där hemma. Som jag skrev innan "Man vet vad man har". Innan jag åkte så tyckte jag tryggheten var så tråkig, det var för tryggt. Lustigt hur det kan vara för nu saknar man den istället. Men nu är jag ledig i två dagar efter att ha jobbat ikväll och har saker jag ska göra och nästa helg är det Indipendence Day 4th July. Då blir det förhoppningsvis Rooftop party =) Något att se fram emot. Är tack vare ledigheten och att kunna lämna huset en stund som gör det enklare. Känna att man inte bara jobbar utan att man kan göra roliga saker och ha sin egna tid utanför jobbet. För det är en himla utmaning att bo på jobbet.

Men nu när jag tänker efter så skulle jag inte vilja byta bort detta år mot något. Tänk vilket äventyr jag varit med om när jag kommer hem. Är nyfiken och förväntansfull på vad jag kommer vilja göra med mitt liv då :)





Miss you my friends! But I'll see you soon :)





Kommentarer
Postat av: Hillevi

Saknar dig med bruden!! Förstår att det kan bli lite känslosamt vid högtider, men vi finns här när du kommer hem igen vet du :) Massa kramar!!

2010-06-26 @ 21:25:01
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Du är inte mer än människa Angelica, och man FÅR vara ledsen ibland =) Det kan vara skönt att gråta ut, och sen komma igen. Förstår att du tänker på allt extra mycket nu, det skulle nog vem som helst göra. Men om 1 år är du tillbaka och då kommer du vara glad att du åkte ;) Allt här hemma är sig likt!



Massa kramar från mig!

2010-06-26 @ 21:41:41
URL: http://lindaeriksson84.blogg.se/
Postat av: Anna Andersson

Ofta är det så att det är först när man åker iväg så där och får distans som man lär sig att uppskatta det man har hemma i Sverige! Det som man kanske annars tar för givet... Man lär sig uppskatta och värdsätta saker på ett annat sätt.

Jag tycker att du är jättetuff som har åkt iväg själv, och du kommer att lära dig så otroligt mycket om dig själv och få en helt annan tro på din egen styrka under den här tiden du är borta! Det är bra för självkänslan :)

Ha det fint.

Kram

2010-07-01 @ 13:48:47
Postat av: Angelica

Wow vilket stöd, tack så hemskt mycket =) Det uppskattas till tusen ska ni veta!! kramar

2010-07-02 @ 04:51:05
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback