Party in NYC

Efter att jag hade slutat igår kväll kl 8 pm så gjorde jag mig ordning för fest. Jag tog tåget som gick 8.53 pm in till stan för att möta upp Frida på Penn station (tågstationen i NY).
Sen så träffade vi några fler kompisar i närheten och åkte sen till en club, Pacha. De skulle ha DJ Boris (är väl trance, house) som dj där så vi åkte dit för att dansa.  Sagt och gjort, jag, Frida, en kompis som heter Kirwin och två kompisar till honom dansade för fulla muggar och hade hur kul som helst.
Klubben vi var på hade Beach Party tema, så dansgolvet var fullt av killar med shorts och bara överkroppar. Och just det fick mig att längta tillbaka till mina och Elins Monday Bar kryssningar (Trance/techno) =)

<3

När klockan var ca 2.30 am bestämde vi oss för att efterfesta hemma hos en av grabbarna. Vi svängde förbi och käkade lite först innan vi åkte vidare för att efterfesta lite. Kvällen slutade vid en 6.30-7.00 tiden och somnade galet fort.
Så idag gick jag och Frida så klart till salladebaren och köpte lite käk, gick in en sväng på Stadsbiblioteket innan vi bestämde oss för att vi skulle åka hem. Båda var grymt slitna efter festandet. Men det var det värt!

Min andra utekväll i NYC var mer avslappnad med en sjysst klubb, enkla och okomplicerade människor. Sånt gillar jag! Första gånger jag var ut så gick jag och tjejerna in med en sk. "Promoter". Det är en kille (oftast antar jag) som tar in tjejer på klubben, vi slipper betala, vi får ett bord och gratis drinkar. Väldigt flott kan många tycka.
Men min personliga åsikt är att det känns som om man inte kan göra som man vill då. Man känner sig "tvingad" att vara vid just det där bordet och kan inte dansa runt vart eller med vem man vill. Tror ofta att man måste ha högklakcat och fina klänningar om man ska in på såna här ställen. Men tror också att det är många klubbar i NYC som är så, det är en stor stad och klart de då kan välja vad för typ av folk de vill ha på sin klubb.

Men visst är det flott att få gratis drinkar och ett bord men det är inte min typ av grej, tror jag är för enkel för sånt. eller så är det som andra Au pairer säger som jag diskuterat detta med "You'll get use to it". Kanske, kanske inte?

Men det blev en riktigt lyckad kväll och jag kände att jag verkligen behövde det här.
Få komma bort lite och njuta och få umgås med roligt folk och ha kul!



Thanks for a great night with awesome company and good music!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback