Så här firade jag min midsommar

Jag har gymmat, vart ute på lite ärenden och jobbat. När barnen hade lagt sig lagade jag tacogratäng och kors i taket hittade jag alla ingredienser jag skulle ha. Dock inte Creme Fraiche men gick bra med grekisk yoghurt också =)



Jag vet att det blev en stor portion men efter att man inte har blivit riktigt mätt på ett antal dagar/veckor här så ville jag "unna" mig en redig portion. Och visst var det gott, kanske nästan lika gott som det brukar vara hemma =) Dock är jag inte van att äta denna rätt ensam, men tur jag hade tv:n som sällskap...



"Remember me" på On Demand joinade mig denna midsommar kväll. Medan jag firade min kväll med god mat och film så avslutar nog många av mina vänner sin eftersom klockan är runt tolv här och sex i sverige. Har inte hört så jätte mycket om filmen, bara velat sett den av samma anledning som många andra tjejer. Att Robert Pattinson är med. Var en fin film med ett mycket oväntat slut dock men gillar den.


Glad midsommar än en gång och hoppas ni hade en underbar kväll.
Btw, jag skulle förklara för barnen att vi firade en svensk högtid idag, Midsommar. Försökte också förklara att vi gjorde en cirkel av blommor och hade på våra huvuden. T sa att det var en hatt jag menade. Men jag sa att nej det är ingen hatt men att jag inte visste ordet just då men att jag skulle kolla upp det till imorgon. "Wreath" är det rätta ordet =) Var lite kul att hon trodde vi hade blomsterhattar på huvudena, men inte så konstigt för det låter ju lite konstigt när man försöker förklara Midsommar för folk som inte vet vad det är?!




Kommentarer
Postat av: Linda

Trevlig Midsommar Angelica! Såhär på Midsommardagen ;) Hoppas allt är bra med dig!?



Kram kram!

2010-06-26 @ 10:30:26
URL: http://lindaeriksson84.blogg.se/
Postat av: Anna Andersson

Du skulle ha talat om för barnen varför vi firar midsommar också. Att vi dansar runt en midsommarstång som i själva verket symboliserar en jättestor snopp haha Man kan ju förstå att folk tycker att vi svenskar är lite konstiga. Vi låter våra barn imitera små grodor som dansar runt en jätteballe...:=)

Var rädd om dig nu.

Kram

2010-07-01 @ 13:43:14
Postat av: Sofie

Hej Angelica!

Jag är en 19-årig tjej som är med i Cultural care och flyttar in den 20:e augusti hos en familj i Maplewood, NJ, vilket är väldigt nära var du bor som jag förstår:)



Jag har börjat fundera kring studierna och vill därför fråga dig som nu bott i staterna ett tag. Vilken skola/universietet pluggar du/ska du plugga på? Vad för kurser erbjöds du där? Hur läggs studierna upp, är det någon gång i veckan i ett helt år, eller pluggar man intensivare under en viss period?



Det vore förstås kul att få reda på mer om dig och området, då man kanske stöter på varann när jag kommer dit, men du får gärna kontakta mig via mail:)



/Sofie

2010-07-07 @ 22:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback