IKEA och Brooklyn Beach

Då har man varit ut på äventyr igen då, gjort massa roliga saker =) Ledigheten är verkligen underbar!
I söndags var jag ohc My till IKEA här i NJ. Jag körde lite fel på vägen dit, min värd mamma gav mig en lapp med vägbeskrivning och sa att "Ni kan inte köra fel" Haha och vad gjorde vi? Eller jag! :)
När vi väl kommit fram fick jag ju bara lov att ta lite bilder dels för att visa er och dels för att ha något att titta på när jag saknar Sverige =)
*Bild på entre+flaggor*
Sen var det dags för fika och jag bestämde mig för att ta en kaffe. Vad jag inte visste var att de serverade Svenskt kaffe för jag hade inte ens tänkt på det. På kaffeapparaten stog det något i stil med "Enjoy our Swedish coffe" och när vi skulle sätta oss hittade vi den perfekta platsen och jag lyste upp som en sol och saknade Dalarna mer än någonsin sedan jag kom hit.
*Bild på fikaplats på ikea*
Jag var som ett litet barn och tror att My skämdes en aning över mig när jag skulle ta kort och fjanta mig. Men vad är bättre än att sitta vid en skylt om just Dalarna på ett IKEA i USA och dricka underbart gott svenskt kaffe?? Inget slår det!!!

Detta var vad jag köpte + Daimtårta och Lingonsylt så klart :P Var lite lustigt för vi pratade lite löst om just Daimtårta när vi gick in, att det var så gott osv. Och sen när vi kom till matavdelningen, inte nog med att vi var som barn på julafton och fnittrade konstant utan där i kyldisken fanns just Daimtårta. Vi blev bokstavligt talat överlyckliga. Tänk att så lite kan göra så mycket!
När vi sedan ståendes vid köksbänken fick avnjuta våran tårtbit så ser ni hur lycklig My var när hon tittade på sin bit. Jag var minst lika glad *skrattar*
*Bild på mitt köp*
Efter ätanden, åkte vi till Warren där My bor för att sen kolla in en Outletbutik. Jag letade så klart efter den perfekta partklänningen som jag behövde till 4:de Juli, men hittade ingen. Bara ett par träningshort.
Sen bar det av hem till My för att titta på film, "Flicka 2" och äta mer Daimtårta :D
Måndag då?
Jag åkte in till New York för att möta upp Kirwin, en kompis jag träffat via hans Facebook sida. Han hämtade upp mig där och vi gled vidare mot stranden. Väl framme på "Brooklyn Beach" hoppade vi (rättare sagt jag) i vattnet och njöt av det fina vädret. Var härligt att bada där, kändes liite mer som hemma i Sverige än poolen på tomten i Short Hills. Solade och snackade massa skit, åt glass, drack iste och svalkade oss i skuggan.

*Bilder från stranden*
Sen åkte vi in till stan igen för att åka hem till en av hans kompisar. Vi spelade hög musik och hade caben nere, var så himla härligt. En riktig sommardag!
Väl hemma hos hans kompis kollade vi på en film som heter "Daybreakers" och åt kina mat. Fick lov att ta kort på risförpackningen för det kändes som en riktig film där de alltid har dessa =)
*Bilder från bilen+kinamaten*
Än en gång har min tid här i USA förgyllts av en rolig ledighet med lite äventyr =)
Och nästa gång ska ni brudar med *blinkar till My, Sara och Frida* ;)
Då har man varit ut på äventyr igen då, gjort massa roliga saker =) Ledigheten här är verkligen underbar!


I söndags var jag och My till IKEA här i NJ. Jag körde lite fel på vägen dit, min värd mamma gav mig en lapp med vägbeskrivning och sa att "Ni kan inte köra fel" och vad gjorde vi? Eller jag! :)
När vi väl kommit fram fick jag ju bara lov att ta lite bilder dels för att visa er och dels för att ha något att titta på när jag saknar Sverige =)

Sen var det dags för fika och jag bestämde mig för att ta en kaffe. Vad jag inte visste var att de serverade Svenskt kaffe för jag hade inte ens tänkt på det. På kaffeapparaten stog det något i stil med "Enjoy our Swedish coffe" och när vi skulle sätta oss hittade vi den perfekta platsen och jag lyste upp som en sol och saknade Dalarna mer än någonsin sedan jag kom hit.
Jag var som ett litet barn och tror att My skämdes en aning över mig när jag skulle ta kort och fjanta mig. Men vad är bättre än att sitta vid en skylt om just Dalarna på ett IKEA i USA och dricka underbart gott svenskt kaffe?? Inget slår det!!!
Detta var vad jag köpte + Daimtårta och Lingonsylt så klart :P Var lite lustigt för vi pratade lite löst om just Daimtårta när vi gick in, att det var så gott osv. Och sen när vi kom till matavdelningen, inte nog med att vi var som barn på julafton och fnittrade konstant utan där i kyldisken fanns just Daimtårta. Vi blev bokstavligt talat överlyckliga. Tänk att så lite kan göra så mycket!
När vi sedan ståendes vid köksbänken fick avnjuta våran tårtbit så ser ni hur lycklig My var när hon tittade på sin bit. Jag var minst lika glad *skrattar*'
Efter ätanden, åkte vi till Warren där My bor för att sen kolla in en Outlet butik. Jag letade så klart efter den perfekta partklänningen som jag behövde till 4:de Juli, men hittade ingen. Bara ett par träningshort.
Sen bar det av hem till My för att titta på film, "Flicka 2" och äta mer Daimtårta :D
Tack för en härlig dag My, var så skönt att hänga!

Måndag då?
Jag åkte in till New York för att möta upp Kirwin, en kompis jag träffat via Facebook. Han hämtade upp mig där och vi gled vidare mot stranden. Väl framme på "Brooklyn Beach" hoppade vi (rättare sagt jag) i vattnet och njöt av det fina vädret och doften av havet som påminde mig om västkusten där min farmor och farfar bor. Var härligt att bada där, kändes liite mer som hemma i Sverige än poolen på tomten i Short Hills även om det också är väldigt najs. Solade och snackade massa skit, åt glass, drack iste och svalkade oss i skuggan.


Sen åkte vi in till stan igen för att åka hem till en av hans kompisar. Vi spelade hög musik och hade caben nere, var så himla härligt. En riktig sommardag!


Väl hemma hos hans kompis kollade vi på en film som heter "Daybreakers" och åt kina mat. Fick lov att ta kort på risförpackningen för det kändes som en riktig film där de alltid har dessa =)


Thanks Kirw for a wounderful day on the beach.
Even if my back hurts of sunburn now I had a great time =)

Än en gång har min tid här i USA förgyllts av en rolig ledighet med lite äventyr =)
Och nästa gång ska ni brudar med ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback