Vacker miljö

Nu har jag äntligen tagit mig tid att ta kort på miljön här för att visa er hur det ser ut. Miljön är ju inte som hemma och jag kan inte sluta att fascineras över den när jag är ute och går. Jag njuter!

Så nu ska jag visa er lite bilder som jag tagit på mina äventyr häromkring.


1, 2 och 3. De flesta vägarna ser ut så här, jag tycker dem är otroligt vackra med alla buskar och träd. Ser ni att trottoaren ligger en bit ut från vägen och naturen är väldigt nära vägen. Sällan det finns gatubelysning och det är faktiskt lite läskigt att gå här på kvällarna då det är kolsvart och buskar precis intill. Så både för och nackdelar.
4. Som hemma är det lag på att stanna för gående som ska över vägen. Känns typsikt Amerikanskt att skriva "State law" på skylten.
5. Här är ett lite mer enkelt hus. Jag skulle dock stortrivas i ett sånt här hus, gult med vita foder är precis som jag vill ha det. Men här omkring är det mer vanligt att ha stora pampiga stenhus än såna här hus.


1. En annorlunda och vacker kyrka.
2. Tågstationen, ser kanske inte mycket ut för värden på bilden men det är väldigt fin och "perfekt" i verkligheten.
3. Så här ser tågen ut, just detta är på väg mot NYC. Det är två våningar och väldigt fint och fräscht inuti. Inget klotter där inte.
4. Centrum, inte alls stort men tycker byggnaden är mysig.
5. Vill du ha en tidning att läsa på tåget? Då har du lite att välja på...
6. Minnes sten för att hedra de personer som omkom i World Trade Center.


1. En till fin kyrka, stor och ståtlig kan man lugnt säga!
2. En typisk Amerikansk gata enligt mig =)
3. Dunkin' Donuts, har faktiskt inte varit inne på något sånt ställe än men tror de har kaffe, glass och donuts :P
4. Sån här skylt har man sett på tv några ggr, "For Sale"


Nu har ni sett lite hur jag bor och hur naturen är här. Vet att många har varit nyfikna på att se lite bilder och här var dem. Där jag bor hemma är det väldigt platt och mycket öppna slätter till skillnad från här. Så för mig är det väldigt annorlunda iaf. Hoppas ni gillade att titta på bilderna =)



Kommentarer
Postat av: Hillevi

Det ser verkligen superfint ut!! Hoppas du har det bra vännen :) Massa kramar!!

2010-06-08 @ 08:14:33
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback