"Weekend off"

I helgen hade jag min första lediga weekend. Jag säger bara 3 saker, intensiv, härlig och super kul!

FREDAG:
När jag hade slutat vid kl 6 pm åt jag lite mat innan My kom och hämtade upp mig. Skulle egentligen varit med på Reetas "Hej då/Tack-middag" men den blev flyttad till senare. När vi väl kom till bion såg vi Killers med Ashton Kutcher och Katherine Heigl. Den var riktigt rolig och är helt klart sevärd. Var väldigt skönt att komma iväg efter jobbet och hitta på något med en annan svenska.
När jag sen kom hem satt mina värdföräldrar, farfarn och Reeta ute i mörkret, drack vin och pratade i skenet av två stora ljuslyktor. Så jag satt mig och gjorde dem sällskap, så himla mysigt. Min värd pappa hade ett litet tal om Reeta och hennes + deras år tillsammans. Var väldigt känslosamt och vackert.

Kan inte förstå att Reeta har åkt hem idag, den här månaden hon haft sin semester har gått så otroligt fort. Jag kommer sakna henne så himla mycket, hon har varit ett otroligt stöd för mig här, tagit mig ut på shopping och träffa vänner, festat med mig, introducerat mig i jobbet och gjort så jag kännt mig trygg och bekväm i sistuationer. Har bara kännt henne i en månad men känns längre. Hon är en ödmjuk, lättsam och härlig person.
<3 I'm going to miss you Reeta. Have a safe flight home to Finland! <3





LÖRDAG:
På förmiddagen kom Sara och My hit, två svenska tjejer jag åkte hit till USA med. Vi tog sen tåget in till NY och gick runt innan vi träffade Frida och tillbringa våran lediga dag där tillsammans. Dessa två bilder från Times Square är nog de bästa jag tagit hittills. Mycket folk, många skyltar och helt klockrena. verkligen så här det är =)

När vi kom in till stan så fixade vi mat och sen knatade vi vidare till Central Park för att sitta och njuta i gräset, Vilket vi definitivt gjorde också.

Sen knatade vi in till Times Square igen och strosade runt där, tittade på folk, drack våra Frappoccino från Starbucks *njumi* och åt glass från Cold Stone. Cold stone är en riktigt häftig glassbar. Man fick välja sin stl på bägare "Like it", "Love it" och "Gotta have it". Jag tog en Love it (mellan) och Create your own. Så jag välde mintsmak + snickers och gummi bears som fyllning. Så tog hon som hjälpe mig en stor kula glass och blandade ihop allting på ett bord. Mellanåt sjöng personalen olika ramsor, var faktiskt lite kul =) Tror denna glass gick på närmare 6$. Var gott men vet inte om det var så speciellt. Kan nog göra en sån hemma om jag vill de, men själva grejen var bara kul.
Blev så klart lite shopping också. Jag har så svårt att hitta shorts som sitter bra och på en och samma affär hittade jag två stycken jeans shorts i den lite längre modellen som passade. Jag blev så glad så jag köpte båda. Och även ett linne som jag gillade, lite färg skadar aldrig.

Tidigare på dagen hade vi köpt två biljetter till Stand up comedy (jag hade två sen innan) och vi bestämde oss för att gå senare på kvällen. Har tyvärr inga bilder från det för man fick inte ta bilder under showen. Det var flera olika komiker, vana, någon mer känd och nybörjare. Alla olika stilar och humor. Men det var grymt kul och jag som alltid har velat gå på något sånt här, men aldrig kommit iväg för att det oftast varit i Sthlm och mitt i veckorna. Men hur som helst var det skönt att bara få garva, skratta högt och slappna av. Men det gör jag ju alltid med mina brudar så =)
Sen var det dags att åka hem till Short Hills och sova eftersom vi skulle upp tidigt på söndagen. Sara och Frida sov över hos mig eftersom det blev lättast så, var mysigt =)


SÖNDAG:
Upp kl. 6:30 am för att duscha och göra sig ordning. My kom vid 8 tiden. Jag, Frida, Sara, My och Reeta tog Saras bil och åkte hemmifrån vid  8:30 am, drog oss neråt mot Jackson och nöjesparken Six Flags Adventure Park.
*Jag hade glömt att blåsa upp luftmadrassen på fredagen och kunde inte göra det på lördag natt. Men hon var nöjd att få sova på Ikea kuddar. Har man sovit på en flygplats en natt så klarar man det här var hennes argument :)
*På vägen dit i bilen och när vi äntligen var framme, Tog dock inte alls lång tid att köra, elelr så var det för att man hade så trevligt sällskap :P.

Två roliga saker jag verkligen reagerade på var dessa. Dels för att det var rökfritt på området. Såg jag ett rökområde på hela nöjesfältet. Vet att min lärare på skolan pratade om att det var rökfritt på ställen och att rökare får lov att stå 20 feet från en affär eller dörr. Det är verkligen "fult" att röka här. Och konstigt nog är det sällan man känner rökluft, vilket jag bara tycker är skönt =)
Det andra var att det var som sprinklers och fläktar som sprutade vattenånga överallt. På ett ställa var det vatten som kom ur en vattenkanna. Det här var helt underbart när det var så grymt varmt i söndags. USA är smarta dem =) Gröna Lund och Liseberg, släng er i väggen :)


Här är två bilder när vi hade åkt hela dagen och skulle gå till bussen.

Denna var den bästa ber-och-dalbanan på hela nöjesfältet. 0-128 mph på 3,5sek och 456 feet hög.


Här är två foton som jag köpte för att bevisa hur j*vla läskig den var. Kan lugnt säga att adrenalinet pumpade rätt mycket och jag skrek som en stucken gris, så klart av adrenalin-pump =) Översta var första ggn, köpte det inte först för jag såg ut som en mupp men ändrade mig sen =)


Det var en helt underbar dag och helg! Och känner verkligen hur jag trivs här när jag kan göra såna här saker. Tänkt vad mycket jag kommer ha gjort under året och kunna berätta om när jag väl är hemma sen. Helt sjukt att jag är här i USA, som Au Pair. Jag kom verkligen iväg till slut och inget kunde stoppa mig. Det var verkligen detta jag ville gör och här sitter jag i New Jersey =)


Thanks for a wounderful, amazing and of course awesome weekend girls! Soon again I hope <3







Kommentarer
Postat av: Elin

Gud va roligt du verkar ha haft det!!skönt att se att du kan njuta och har toppen dagar=) Berg och dalbanan såg HELT JÄVLA sjuk ut, inget skulle ha fått mig att åkt den där!!=) men så typiskt dig=)=)

Kramar!!

2010-06-22 @ 14:48:27
Postat av: Dan

Så du jobbar normalt på helger också elr?

2010-06-22 @ 19:09:24
Postat av: Angelica

Dan: Jag jobbar vanligt vis på lördagar till kvällen. Men jag hade min weekend off så jag sliutade på fredag kl. 6 pm =)

Elin: Jag vet, jag har haft en toppen helg. Man får så grymt mycket energi när man gör roliga saker på dsin lediga tid. Och det behövs verkligen!! den var helt sjuk. Kändes som om alla organ skulle skaka loss och jag kunde knappt andas för trycket =) Men så grymt det "hissnade" i magen då. Då är Tansen vägen och guppet din mamma körde fort i jämt, inget att prata om :P

Det var så kul för alla 5 tjhejerna ville åka allt så man behövde inte oroa sig för att man skulle bli ensam att åka bara av anledningen att vi var ojämna par =) Saknar dig!!

2010-06-23 @ 01:51:18
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/
Postat av: Dan

Jag har turen att få va ledig under helgerna. :)

2010-06-23 @ 03:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback