Fixa fixa...

Nu har jag äntligen fått mitt visum foto. Kan ni tänka er hur mycket regler och hur noga de är på ambassaden med allt? Inte jag heller innan jag såg hur mycket det var att fixa och fylla i :)

Men jag antar att det är lika bra man vänjer sig... nu kommer det inte bli så här mycket pappersgöra när jag väl är i USA.
Här om dagen var jag på banken för att sätta in pengar till Visumet, och då skulle jag ha ett kvitto på att jag satt in plus mitt namn, bankens stämpel, belopp, datum och massa annat som jag behövde ha med mig till Amerikanske Ambassaden. Och då jag något i stil med att det ska vara så extremt med allt. Men då sa hon att det gällde att vara öppen för allt nytt... och det där har jag tänkt på. Det är ju verkligen den tanken jag får ta med mig till USA eftersom jag kommer stöta på så mycket nytt och främmande som inte alls känns bra för mig. Men att jag ändå måste vara öppen för det, annars kommer det inte gå. Som de skrivit i Au Pair informationen "It's not good, it's not bad, it's just different."
Känns så skönt nu när alla papper till Visum-intervjun är klara, väntar bara på ett anställningsbevis från kommunen. Annars är det klart för att åka på intervju den 12:te April =) Som tur var fick jag sova hos Carro i Sthlm så jag slipper åka natt-tåg eller sova på vandrarhem *Tack Carro*.
Känns att det börjar dra ihop sig nu, allt jag gör nu i April känns som mitt sista här i Sverige på vääldigt länge. Känns också som om jag planerar in saker för att hinna med. Har planerat in en sist utgång med Mia på Hela huset sista helgen i april och en avskedsmiddag med mina närmaste tjejkompisar i början på maj...
Och ändå är det en del kvar som ska göras.. känns det som. Men det kanske inte är så mycket mer, är nog bara jag som känner så för att tiden börjar "rinna ut".
Men jag kommer ju hem och tiden går fort när man har roligt =)*Angelica


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ligger Short Hills nära Albany? Du skrev något om det i min blogg :)

2010-04-01 @ 01:31:15
URL: http://johannaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback