1:a arbetsdagen, hur gick det?

25 Maj, kl. 8:40 pm

Idag var det min första arbetsdag utan Reeta
och ska erkänna att jag var lite pirrig igår om hur det skulle gå att hitta till aktiviteterna. Och så här har dagen varit..

Jag började dagen 8:45 am på morgonen och förberedde J för att åka till sin första aktivitet, Messy Artist. Där får de kladda med lera, leka med färgat ris, rita med målarfärg eller på griffeltavla och även leka jord eller plaska i vatten. Barnen verkligen uppskattar detta och det är så roligt att se hur de skiner upp när det gör något kreativt. Eftersom jag varit där förra veckan med Reeta tänkte jag att det nog skulle gå bra och sen hade jag ju gps:en till hjälp, så varför skulle jag inte hitta?

Jag programmerade gps:en till adressen vi skulle till och när vi väl var där kände jag inte igen mig för fem öre. Tror jag åkte dit en helt annan väg förra gången. Så jag irrade runt ett tag och fick sen lov att ringa min Host Mum för att få råd. Hon tyckte att om det skulle bli för stressigt att gå på lektionen, innan vi skulle åka till nästa aktivitet så skulle vi åka hem en stund ist. Sagt och gjort och jag hittade hem utan problem, med hjälp av den underbara gps:en förstås =). Jag, som säkert vissa av er redan vet har varit emot gps förut är glad att jag har en nu. Iaf när jag ska köra barnen på olika saker och har tider att passa.
Men var bara synd att inte J fick leka och kladda idag, men bättre lycka nästa gång!

Sen åkte vi till nästa aktivitet och dit hittade jag utan gps eftersom jag också går på gymmet där och har sprungit hem från gymmet ett par ggr. Medan J hade lektion så gick jag till en Hälsokost butik som sålde Glutenfria kakor och köpte sedan en för att sen sitta utanför Starbucks och njuta av en Ice Coffee, kokoskaka i solen och läsa min super bra bok. Skönt!

Sen var det vila för J och jag gick genom lite papper med min Host Mum och plockade med barnens kläder och saker lite innan J vaknade. När de två äldsta, W och T kom hem från skolan var det dags att åka på gymnastik så min Host Mum följde med mig så jag fick se vägen dit ytterligare en gång. Ska nämligen dit imorgon med J på gymnastik, wish me good luck! :)
Jag och J roade oss bäst vi kunde medans de andra hoppade, rullade, tjoade och hade roligt. PÅ vägen hem svängde vi förbi Donken :P. Btw har de inget glutenfritt hamburgerbröd här som de har hemma så om jag kan näst intill inte äta någonting från Donken här. Vilket iofs är bra för att jag undervikar fastfood och dåligt för det är enkelt att ta något därifrån när man är ute en dag och behöver ha något i magen.

Hur som helst så slutade jag vid 7 pm. Sen dess har jag tagit lite kort, försökte ute men började skymma så min kamera ville inte riktigt som jag ville. Och nu sitter jag här och bloggar. På ett sätt vill jag göra något med någon men på ett annat sätt vill jag bara vara och ta det lungt. Vi får se =)
Wow, nu har jag skrivit en massa. Men i stora drag gick min första dag bra, körde vilse och J har trotsat mig lite. Men jag har även fått kramar, skrattat och haft intressanta diskussioner med barnen.
Brukar tänka att även om detta är tufft ibland och jag känner att jag är lyckligare hemma så är det dessa små gyllene stunder som förgyller hela min upplevelse =)



Kl. 9:17 pm

Sist jag pratade med mina föräldrar på Skype berätta mamma att de skulle skicka ett kort till mig på posten, eftersom jag fyller år imorgon (idag för er i Sverige). Fick kortet med posten idag på fm och har väntat hela dagen på att öppna det eftersom jag visste att jag skulle bli känslosam. Sagt och gjort, när jag satt uppe på mitt rum när jag slutat för dagen kunde jag inte hålla mig utan öppnade brevet. Läste och grät som ett barn. Alla möjliga känslor bubblade fram. Har inte gråtit sedan några dagar innan min avresa och kändes som om det var mycket som behövde komma ut. Var ledsen för att jag saknar dem, glad över att ha fått ett så fint kort och fina ord och fundersam över hur min födelsedag kommer bli nu när jag är här. Innerst inne skulle jag vilja göra en tårta och bjuda min familj på men de är tyvärr för långt borta denna födelsedag. Men jag kanske kan äta något gott med barnen? =) Jobbar näst intill hela dagen förutom några timmar mitt på dagen då jag tänkt åka till gymmet.




<3 Tack för det super fina kortet mamma och pappa <3
Betyder verkligen jätte mycket för mig!







Nu ska jag titta på ett avsnitt av 90210 sen sova. Tack för idag, nya friska tag imorgon.
Hoppas jag hittar dit jag ska då iaf ;)



Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis vännen!

Låter som din första dag gick riktigt bra ju :-) Vad kul för dig!

Kram

2010-05-26 @ 08:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback