4 dagar kvar...snart 3

Nu är det läskigt nära...

Tänkte visa lite bilder på olika saker jag vill visa för er:

Har inte visat vad jag köpt till familjen än men här kommer det. William på 6 år ska få Pettson och Findus i Grönsakslandet, James 2 år ska få lära sig lite om Pippi och hennes Villa Villekulla. Och 7½ åriga Tabitha ska få Bröderna Lejonhjärta. Och till varsin bok får de så klart en bilpåse (som själv är mina favoriter i "pås-godis") och en nyckelring med en Älg =)




Mina värdföräldrar var svårast, men jag visste att jag absolut ville ge den en Dalahäst eftersom det enligt mig inte finns någon mer svenskt. Sen på ett Förberedelsemöte som CC hade online fick jag tipset om osthyveln och smörknivarna. I USA använder de inget av dem så vad passade inte bättre om just de?






Idag var Elin här så vi umgicks lite (berättar mer om vilka jag träffat på lördag eller söndag) och då passade jag på att be henne hjälpa mig att rensa bort lite av de kläderna jag lagt på sängen. Och det här var början, säkert två högar eller en stor. Jag som tyckte att jag hade vart så duktigt och BARA plockat fram det mest praktiska kläderna, sollade bort ungefär hälften så det blev en liten hög hög kvar. Liten enligt mig. Men det kändes skönt för nu vet jag att jag INTE har för mycket kläder med mig och att jag faktiskt KAN handla på rätt bra där borta. Som jag sa till Elin "Men vadå, ska jag bara ha det här lila med mig?" "Ja, du ska inte till någon öde ö direkt för du kan ju handla massa där!Hon har så rätt så rätt...

Och det här blev det slutgiltiga resultatet och en resväska på 18kg. Handbaggaget ska få en laptop och nessäsär också innan den är helt fylld, men det är fri vikt på det så det gör inget.



Lägger upp min packlista imorgon lr någon annan dag, nu har jag inte tid att sitta här längre. Godnatt!!




Kommentarer
Postat av: emma

Hejsan:)

Om du ska ha necessär i handbagaget, så kom ihåg att inte ha några flaskor/burkar med mer än 1dl i varje och inte mer än 9-10flaskor/burkar för dom ska ju rymmas i 1literspåsen;)

jag flög med bara handbagage på påsklovet och på väg hem från spain så hade jag köpt en parfym för mycket och nån foundation för mycket och det brände i shoppinghjärtat att välja vad man skulle lämna kvar till gubbarna på flygplatsen:P ojojoj vad jag skriver mycket och svamlar på!

2010-05-07 @ 16:32:05
URL: http://julgrahn.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej Angelica, jag åker ju med lufthansa från kastrup - frankfurt - new york. Men vi ses ju som sagt på skolan!

2010-05-07 @ 17:49:19
URL: http://snuzzle.blogg.se/
Postat av: Tinde

Oh my god nu åker du verkligen SNART :-)



vill du att jag ska lägga in klockan och så? och väder?

2010-05-08 @ 02:36:15
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Lina

kom in på din blogg av en ren slum. menjag kommer lätt följa din blogg! jag vill själv åka till usa som au pair om ett år eller liknande :) hoppas du kommer trivas och lycka till med allt! ser fram emot att följa din blogg! :D

2010-05-08 @ 13:12:15
Postat av: Amanda

jag undrar vart du har köpt böckerna till barnen? jag har jätte problem med att hitta barnböcker på engelska!!

2010-07-14 @ 15:59:08
URL: http://aworge.bloggplatsen.se
Postat av: Angelica

Amanda: Jag köpte mina på bokus.se elelr om det var adlibris.se. Något av dem. Det är svårt att hitta jag vet. Men kolla också i bokhandeln, dock lite dyrare där. Lycka till!

2010-07-14 @ 17:05:19
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback