Avskedsmiddag och tårar

Shit rent ut sagt! Det här är inte lätt, och det kommer inte bli lättare direkt...

Igår samlade jag alla mina allra närmaste vänner. Var så himla roligt att ha alla samlade, även om det kom lite jobbiga stunder ibland. Men det är sånt som hör till antar jag... att man blir ledsen och känner att verkligheten kommer ikapp en.
Har redan bokat in tre träffar med vänner och familj för att umgås en sista gång innan jag åker. Så den här veckan kommer jag nog inte vara så stabil, kommer nog gråta en hel del.
Men det är skönt också, för det var som Lotta sa igår när jag började gråta vid maten när de skulle skåla för mig "Kan tänka mig att det är mycket känslor som ligger där och bubblar" och det är det verkligen. Man vet inte vart ska göra av dem riktigt, kanske de bara behöver släppas ut!

Just nu till exempel sitter jag och gråter så jag knappt ser tangenterna. Helt sjukt, men samtidigt vet jag att det är det här jag vill och måste komma ihåg varför jag åker. Det här är en del av prövningen.. den tuffa.

Iaf... hur var gårdagen nu då?
När alla hade kommit så fick de gå en tips-promenad som bara handlade om mig och min resa till USA. Hade gjort lappar själv, målat och skrivit med tuschpennor. Kan säga att det såg ut som ett barn hade gjort lapparna för jag har ingen begåvning när det gäller sånt =) Men det uppskattades och de gick runt i huset som små barn, gömde sina lappar och var noga med att inte visa någon vad de svarade, var så kul att se. Hillevi vann det åtråvärda priset som var.... törs jag säga det på en Au pair blogg? Priset var iaf en förpackning "penispasta" *haha*
Sen åt vi tacos, drackvin/öl/läsk/vatten och skrattade... och grät så klart.


Efter middagen så skickade jag upp dem på övervåningen för att förbereda för överraskningen. Jag hade sagt innan att vi skulle bada badtunna men tror att de skulle uppskatta detta mer.
Överraskningen kom och ställde ordning allt och så kom alla tjejerna ner. Inne i vardagsrummet så var det uppdukat för "Kryddparty" och tjejerna tjoade glatt.


Sen satt vi bara och pratade och hade det bra. Jag kan ju säga att jag stortrivdes där jag satt med alla mina bästa vänner samlade på samma gång =)


<3 Tack för en oförglömlig kväll brudar,
det här kommer jag leva på länge när jag är borta i Staterna! <3



Kommentarer
Postat av: Hillevi

Tack själv underbara vän, det var verkligen en jätterolig kväll!! Ja avsked är jobbiga, jag höll på att gråta efter maten...(har tårar i ögonen nu) Kommer att sakna dig bruden, men jag är helt övertygad om att du kommer att få ett helt fantastiskt år i USA! Och när du kommer hem igen så är du hjärtligt välkommen på husfest :D Puss&kram vännen, love you!!

2010-05-02 @ 16:48:44
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/
Postat av: Tinde

haha vad är kryddparty?



Det är klart man kommer sakna sina vänner, men ja som sagt, det finns ju skype och allt möjligt :) ni kommer kunna hålla kontakten!

2010-05-02 @ 21:09:43
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Sofia Segerström

ja ska åka som au pair till San Fransisco i September så ja kommer läsa din blogg flitigt tills ja åker. ja vill önska dig stort lycka till på resan och till ditt år!

2010-05-03 @ 13:12:46
URL: http://segeraventyret.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack själv vännen! Det va en obeskrivlig kväll. O självklart kommer jag sakna dig sjukt mycket oxå, fast vi inte umgåtts så mycket på slutet. Men du vet att vi finns kvar här när du kommer hem så. Å ditt år i USA kommer bli fantastiskt! ;) Tusen kramar!

2010-05-06 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback