Första bilturen

Har faktiskt varit lite orolig över första bilturen här i USA men igår blev det den första.
Har setat bredvid Reeta väldigt mcyket när hon har kört överallt och på så vis har jag kunnat lära mig jätte mycket om regler och hur det funkar i trafiken här. Och det är faktiskt inte så konstigt. Kan man köra i Sverige kan man göra det här. Hemma har vi så många skyltar som beryder allt och inget, här finns det typ tio olika... lr nått. Men inte så många iaf!

Så min värdmamma satt bredvid och barn bak i bilen. Så tuffade vi iväg ut på vägen....
Gick ju faktiskt hur bra som helst och förstår inte varför jag oroat mig. Här är de flesta bilarna automatväxlade och det är väldigt simpelt att köra dem. Förstår inte Varför vi inte har fler automatväxlade bilar hemma? Slippa det där ryckiga när man växlar.

Gårdagen var en bra dag. Åt middag med barnen ute i solen och tittade sen på andra filmen av Alvin och gänget och mös i soffan.

Måste vara berätta om ett par roliga citat: När J var lite bråkig och inte ville lyssna sa T till mig: "Angelica, när J har lärt känna dig bättre tror jag att han kommer lyssna på dig mer."
Här om dagen när jag satt på huk på goilvet kom W och klättrade upp på min rygg och frågade: "Angelica, tror du att du kommer vänja dig vid det här?" "Ja dett ror jag att jag kommer" svarade jag.
Barn är så roliga för de kjan verkligen fråga saker som kommer från hjärtat. Gulligt.

Måsye kila för jag börjar jobba snart för klockan är 10:36 här i Short Hills, NJ =)
See you!




Kommentarer
Postat av: Hillevi

Jag håller med, jag kommer då aldrig att byta tillbaka till en manuellt växlad bil igen efter att ha kört automat i några år nu, för hur kul är det att växla egentligen...? :P

2010-05-22 @ 19:53:18
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad roligt att det går bra för dig! Och att du verkar trivas. Vill bara säga att jag är väldigt imponerad av dig eller hur jag ska säga! Skulle aldrig våga åka i väg så där! Det verkar som att du verkligen har vuxit i dig själv och jag är stolt över dig! :) Kramar

2010-05-23 @ 11:16:43
Postat av: Linnéa

Hej, låter som du har det toppen! Själv ska jag åka i Augusti, tänkte bara på det här med körkort, man behöver inte fixa något speciellt för att få köra i NY va?

2010-05-23 @ 21:14:17
URL: http://aupairusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback