Möte med familjen+Min första utgång i NY

I fredags var det dags för alla Au Pairer att åka till sina värd familjer. De olika bussarna gick från skolan kl. 9:15 på morgonen. Resan till Clark, där jag skulle gå av och bli hämtad av min värd mamma var pirrig. För varje bil som svängde in på parkeringen tänkte man: "Är det hon?" Och för varje Au Pair som blev hämtad blev jag mer och mer pirrig och förväntansfull. Och till slut kom det en bil när det bara var jag och My kvar, jag hade inte sett några kort på föräldrarna så jag visste inte hur de såg ut, och My sa: "Det är inte min familj"
Min värd mamma kom emot mig med ett leende och kramade om mig, kändes skönt och den värsta nervositeten släppte. Bilfärden hem var behaglig och vi småpratade lite.

När vi kom hem träffade jag deras nuvarande Au Pair, jätte gullig tjej. Vi tre åt lite sallad tillsammans och pratade, eller det var mest dem som pratade för jag var mest tyst och blyg. Fick också en "giftbag" med lite smått och gott i. Jätte roligt!! :)
Sen kom barnen hem och dem var lite blyga, men vem var inte det? Dem är så goa. På fredagen så lekte jag med J, spelade softball med de äldre två, åt glass och lärde känna varandra.

På lördagen var vi iväg på T:s Softball träning/match, och så lekte vi i lekparken i närheten innan vi åkte vidare. Vi åkte på ett slags event om Miljön, barnen fick gå en bana och lära sig massa saker, även praktiska. När vi kom hem efter en hel dag planterade jag och T hennes lilla "gran" och gurkplanta som hon fått på miljö dagen. Lade märke till att de pratade mycket om miljö efter det, så det är roligt att dem lärt dig något av det.
Barnen har redan börjat testa mig lite men jag tycker det är bra för då vet jag själv hur dem funkar, och så känns det skönt nu när jag har Au Pairen att be om hjälp innan hon åker.
Just nu går jag bredvid henne och får lära mig lite om allting, väldigt skönt att jag får göra det tycker jag för det är ju en hel del saker jag behöver lära mig.

Min värd mamma är jätte gullig, omtänksam och frågar mig om vad jag kan äta och så eftersom jag är gluten intolerant. Det känns verkligen som en jätte viktig grej för mig att hon inte ser det som ett hinder. Min värd pappa får jag träffa i slutet på veckan för han är bortrest, ska bli roligt =)
Har inte gett dem presenterna än, ska fråga min värd mamma när hon tror att det är ett bra tillfälle eftersom det är godis i paketen. Tänkte om det är bäst att ge den paketen på en helg då, men vi får se =)

Nu är ni lite uppdaterade om mitt möte med familjen. har haft fullt upp så jag har inte haft ro nog i kroppen och sätta mig och blogga. Vill ju att inläggen ska vara roliga att läsa för er också =)



Min första utgång i USA och New York var igår. Reeta, familjens Au Pair, frågade mig på fredagen när jag kommit om jag var sugen på att gå ut med henne på lördagen. Jag tänkte att klart det skulle vara kul, lika bra att börja träffa folk på en gång.
Vi jobbade på lördagen till 5:30 pm först och sen gjorde vi oss ordning och blev hämtade av ett par kompisar till henne. Stannade och käkade lite mat på vägen till en hemmafest och sen drog vi till festen. Var kul att träffa så mycket nytt folk. Vi spelade "Beer pong" fast en annan variant tydligen =) Är ju sånt man sett att dem spelat i typ American Pie om jag inte minns fel.

1. Här ser ni lite av spelet, man ska träffa muggar med en pingisboll. Gör man det får motståndarlaget dricka, kul!
2. Tyskar och svenskar är på G!
3. Brudarna
4. Ute på krogen, Reeta, Emma, jag och Joanna tror jag det var.
5. Jag och Reeta :)


Krogen stängde kl 4.00 am. Efter det gick vi den långa biten till stationen, kan säga att mina fötter värkte av pumpsen och var svarta när jag kom hem för att jag gått barfota. Vi gick iaf för att käka lite på en ställe och passade på att sova lite. Har bilder men har hört att det inte uppskattas o de läggs upp :D Vi tog sen 7.11 am tåget hem och jag kom i säng kl 9 am. Kan ju lugnt säga att jag var trött och är fortfarande sliten =)

Det var en spännande kväll, är inte van vid att gå ut på just det sättet men jag antar jag jag vänjer mig. Jag är ju trots allt i USA så jag kan inte förvänta mig något annat, är ju inte som hemma på långa vägar men spännande och kul dock.

Saknar er tjejer <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback