New York i all ära!

Idag har jag varit i New York med en svensk tjej som heter Frida som jag gick på Au Pair skolan med.
Jag åkte in vid tolv och var i NY kl ett. Frida kom vid tre för hon missade bussen. Så jag gick och strosade runt lite själv i två timmar och den tiden gick väldigt fort. Jag handlade lite kläder och vykort medan jag väntade på henne. Började prata med en promoter till en Stand Up Comedy club och jag köpte 2 biljetter för 10$ (på biljetten stog det 20$/st). Åh av söt han var, så jag kände att jag fick väl lov att sponsra han lite då!

1. Jag vid tågstationen innan jag ska åka in till NY
2. Times Square, det är så mäktigt här!
3. Timman igen =)
4. Någon stor gubbe som shakade loss till indian musik, han gick runt och skrämde folk med sina långa armar
5. Jag och Leonardo DiCaprio utanför Madam Tusauds. Gäller att ligga på topp här i Storstaden ;)


Sen blev vi hungriga och letade febrilt efter en salladsbar vi hade köpt mat från när vi var i NY med Au Pair skolan. Hittade dock inte just dem men en annan. Undrar om det finns sådana här Sallads barer i Sverige, tror inte de va?
Hur som helst är det så grymt bra, för de passar mig som är gluten intollerant och Frida som är vegan, avancerad "kombo" där =)


1. Frida smaskar på sin sallad, efterrätten ser ni till höger som består av färsk frukt. Är otroligt gott!!
2. När vi var på skolan nämnde en svensk tjej någon om att det var förbjudet att gå på gräsmattor lr något i den stilen. I den här parken, Bryant Park var det så förbjudet just idag att det till och med var en vakt som höll utkik =)
3. Min utsikt, väldigt fint
4. Bara fjant bild...
5. Vi passade båda på att ta kort på vårat m&m godis vi köpte på lösvikt, dels för att det skulle minska i påsen snabbt och för att vi betalade runt 8$ för de där lilla. Jag köpte det endast för att jag har ett lakrits begär som bara den, men inte smakade lakrits lakrits, utan alla "smakerna" smakade likadant. Missnöjd kund :)
6. Ännu en bild på Times Square, fick med några Navy Guys också. Nu under Memorial Weekend så kommer det tydligen in mycket fartyg till New York och a lots of navy guys. Mycket att titta på =)
7. När jag hade skiljts från Frida och var på väg till tåget hem igen så stannade jag vid den här killen. Han satt och spelade på lock, tunnor och massa annat häftigt. När jag höll upp kameran för att filma och han förstog det så pekade han på mig med trumpinnen och sjöng 5 dollars. Alla skrattade omkring mig och jag gav honom pengarna jag redan hade tagit fram och hade i handen. Duktig var han, det var en sak som var säker!

Har verkligen haft en kanondag. Hade gärna velat att den skulle vart lite länge men efter 7 timmar i New York och sammanlagt 9 timmar hemifrån hade jag skapligt ont i fötterna. Men förstår inte att tiden gick/går så fort, men antar att den gör det när man har roligt :)
Behövde absolut ha en dag som denna för det känns som om man har fått sin dos av energi och tok och fått chansen att ladda batterierna lite. Allt känns lättare på något konstigt sätt! Hoppas vi ses snart igen Frida! Du är en väldigt rolig och bra vän ska du veta <3

Här är iaf allt jag köpte idag, alltid lika roligt att skriva upp allting och se den slutgiltiga summan:


Billabong: Big size t-shirt och shorts 67,50$
Conway: Underkläder, kavaj och 3 bastoppar 30,96$
Prima donna: Liten portmonä 3.99$
M&M butiken: Godis ca 8$
Stand up comedy biljetter 10$
Souvenir butik: 5 vykort och en nyckelring med texten Angie (mitt nya smeknamn kanske?) ca 4$
Sallads Bar: Mat, frukt och juice till middag 18,72 $ (dyrt, men gott var det)

Summa: 143,17$ = 1 174kr



Det var allt för denna gång, hoppas ni har haft en lika bra dag som jag =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback