Shoppingtur och Au Pair möte

Idag har jag shoppat.....farligt här i Staterna. Kommer ni ihåg att jag skrev på min blogg att jag inte packade med mycket kläder alls. Nästan för lite? Nu är jag glad över det för jag har redan börjat handlat på mig saker och gissar på att det inte kommer sluta här... på långa vägar :P

Så det här handlade jag:

1. Kofta, längre modell ca 30$
2. Armband till Ipod ca 15$
3. Sommarklänning ca 14$
4. Armband ca 6$
5. Skor med kilklack ca 35$
6. Trosor ca 6$
7. Väska ca 20$
8. iPod 179$

Summa: 299$ = ca 2460kr *oops*



Visst är det mycket pengar och ska erkänna att jag trodde att det var max 2000kr. Men jag är i USA, då lär man få unna sig och förresten så kan jag inte gå runt i samma kläder hela tiden. Nu var det inte så mycket kläder jag köpte men ändå :) Sen gick ju min Mp3 spelare sönder här om dagen så jag fick lov att köpa något nytt om jag ska ha någon motivation att träna!

Men jag är nöjd över mina köp och speciellt skorna. Hemma är det väldigt svårt att hitta skor i min stl (ca 41) och speciellt högklackade och snygga. Här däremot finns det väldigt bra utbud och dem är snygga med. Så mycket högklackat jag provat här på en vecka har jag inte provat hemma i Sverige på nästan 24 år :P

Måste lägga upp en liven bild på en rolig skylt jag såg i en av provhyttarna idag, inte alls att uppmuntra kunderna 
till att förköpa sig.... eller vad säger ni? :)



Efter shoppingturen var det dags för mitt första Au pair möte här i USA. För er som inte vet vad det är så måste man gå på ett Au pair möte i månaden som ordnas av sin LCC (kontaktperson här i USA). Det är ett av kraven genom året som Au pair.
Hur som helst möttes vi upp på en Kina Restaurang i en stad i närheten av där jag bor och åt och pratade. Eller vi var tydligen rätt tysta idag sa våran LCC. Nu i början pratar jag inte mer engelska än jag behöver inför nytt folk =)


Och i bilen påväg hem var det trångt i den lilla BMW:n men vi hade roligt, lyssnade på Celin Dion, sjöng, pratade och skrattade. Jag har kört hela dagen idag för att träna och det var en uttmaning att ha fyra stimmiga brudar med sig kan jag lova men vi hittade hem *haha*.


Och sist med inte minst så kollade jag och Reeta på Sex And The City filmen nu på kvällen, vräkte i oss godis (så iaf jag fick ont i magen). Var lite kul att titta på den nu eftersom den utspelar sig i NY och att man inte är alls för långt därifrån!

Har varit en fullspäckad dag men har haft väldigt roligt. Tur att jag har haft Reeta som har visat mig runt här i kring och gjort den här veckan till både rolig, intresant och lärorik!
Godnatt for now!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Va snygga kläder!! Hoppas du har de toppen! Kram på dej!

2010-05-24 @ 07:58:29
URL: http://jessicalouise.bloggplatsen.se
Postat av: Hillevi

Supersnygga skor bruden!! Haha jag gillar verkligen skylten i provhytten :D Kram vännen!!

2010-05-24 @ 08:33:06
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/
Postat av: Linda

Jättesöta kläder och skor du har hittat! =) Kan tänka mig att det finns mycket snyggt!



Och bästa skylten, haha ;)

2010-05-24 @ 22:09:48
URL: http://lindaeriksson84.blogg.se/
Postat av: Elin

Ahaaaa, så jag hade rätt iaf!!!:P

2010-05-24 @ 22:46:42
Postat av: Johan

Perfekt, är det bara att skicka över önskelistan då? =) Ha det bra!

2010-05-25 @ 09:46:52
Postat av: Evelina - blivande au pair i Chicago

jag tycker faktiskt man får shoppa loss när man väl kommit fram;) sen får man ju inte ta med sig mer än en väska så man behöver ju faktiskt massa nya kläder. Haha!

2010-05-27 @ 14:19:31
URL: http://evelinaav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback