What have we done today?

Idag har vi varit och simmat med J, var dock ingen jätte lyckad första gång...
När J skulle hoppa från poolkanten och jag höll i honom måste han ha slagit i rumpan eller något för han började gråta, mycket. Alla tittade på mig och sa typ: "Naaw" och jag skämdes som bara den...var The new girl och kunde inte ens få honom att sluta gråta och han ville bara till den andra au pairen som stog vid poolkanten.
Efter lite trixande så var han glad igen och tordes hoppa ner i vattnet med mig igen. Tur det! efter det lämnade vi honom på Speach therapy. Sen bar det iväg till banken för att öppna ett bankkonto. Damen som hjälpte mig märkte nog att jag var stressad efter ett tag för hon sa "We're finished soon". Men jag fick mitt bankkonto på The Bank of America även om vi kom hem senare mot vad vi skulle.

Sen var jag ledig några timmar så jag satt vid dator och pratade med folk och satt ute i solen och läste och njöt. Väckte J från sin Nap time och sen lekte vi tills de andra två kom hem från skolan. Åt middag och sen skulle jag lägga barnen helt själv. Ska erkänna att jag var lite pirrig då det är experter på att gör allt annat förutom att just gå och lägga sig. Gick relativt bra, vi läste och pratade en stund. Kändes som om jag gjorde ett bra jobb och har blivit lite starkare av det =) Sådana små saker tror jag stärker bandet mellan två personer. Och det kan behövas eftersom jag ska vara här i ett år :D

Mina värdföräldrar kom nyss hem. Första ggn jag träffade pappan. Skojjig typ och väldigt lättsam =) Så nu tänkte jag titta på lite Greys Anatomy och sen sova =) Ska träffa min LCC imorgon och sen jobba 8 timmar igen. Jag säger bara: "Tur att man jobbat som personlig assistent och är van vid obekväma arbetstider och långa dagar."

Ciao!




Kommentarer
Postat av: Elin

Det är så typiskt att sånt ska hända första gången, men bättre nu när du har lite hjälp än sen=) Du är så duktig gumman!!!Jätte roligt och läsa om dina dagar här på bloggen=)

Tusen många kramar!!=P

2010-05-21 @ 12:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback