Confused..

Nu har jag varit här i lite mer än 6 månader och tankar om att förlänga har börjat komma smygande. Vissa dagar vill jag verkligen förlänga och som igår, då var jag säker på att åka hem efter årets slut.  Har diskuterat lite med mina au pair vänner men inte sagt något till min familj hemma än, inte heller till min värd familj. Hoppas det inte kommer som en alltför stor chock... Men tror att alla Au Pairer överväger det mer eller mndre.

Varför har jag börjat fundera på detta?
Som sagt så börjar det dra ihop sig för att bestämma sig om man ska vara kvar eller inte. Andra Au Pairer diskuterar det mer flitigt än innan. Min lediga tid här är så rolig, man har alltid någon att vara med. Det finns alltid nån som vill hitta på något. Ingenting är komplicerat eller måste planeras. Jag gillar det med Au Pair livet. Det är det jag kommer sakna mest när jag kommer hem eftersom alla där hemma har mer eller mindre sitt eget liv med familj, pojkvän osv.

Hur tänker jag?
Som jag skrev ovan så är det pga av att jag gillar min lediga tid här som jag funderar på att stanna. Men på samma gång så känner jag att jag inte vet om jag vill stanna i samma familj. Ska jag förlänga känns 6 månader rätt lagomt. Då kan jag fortfarande plugga till Vt-13 när jag kommer hem. Men att förlänga i en ny familj på 6 månader är så himla kort tid istället, få nya vänner och komma in i familjen. Det tar ju ändå ett tag att acklimatisera sig.
Men å andra sidan, börjar jag plugga till höstterminen när jag kommit hem får jag uppleva studentlivet och det är något som lockar mig också. Och att få ut och resa mer, kommer inte vara like nojjig om jag ska resa eftersom detta varit min längsta resa någonsin. Åka och hälsa på sina nya vänner i olika länder är inte heller fel.
Igår när jag låg och funderade innan jag skulle sova, tänkte jag att om jag förlänger måste jag jobba en till sommar. Det var den mest jobbigaste tiden eftersom barnen var hemma och vi åkte iväg mycket och jag fick jobba otroligt mycket vissa veckor. Och en till sommar känns inte så lockande om jag ska vara ärlig.

Hem ska vi alla i slutändan ändå. Men det var som Nina sa. Om du inte gör det nu så kommer du säkert ångra dig när du kommer hem och då är det försent...
Jag vet så klart att min familj vill att jag ska komma hem, speciellt min mamma =). Men detta beslut är bara någonting jag själv kan ta och jag måste gå på magkänslan. Det är bara det som är prpblemet att hitta den rätt känslan och bestämma sig. Men eftersom jag tvekar kanske jag ska åka hem ändå? Så svårt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback