Starbucks och parkering

Reeta, familjens föregående Au Pair berättade att vissa verkade bli sura och irriterade om man körde in på en p-ficka och körde framåt till näste så man sen bara kan köra ut. Jag kunde inte förstå varför men har inte försökt tagit reda på det heller.

Igår när och Malin skulle parkera vid Starbucks för att möte upp några kompisar så backade jag in. För att jag sen skulle få lättare att köra ut. Malin frågar om det inte är en "Head in parking only" där och jag förstår inte alls vad hon säger. Sen diskuterar vi det och hon berättar att hon och en annan tjej fick böta ca 30$ för att de hade backat in på en parkering.

När vi sen kollar på skylten när vi går från bilen står det just: "Head in parking only". Har du hört talas om detta förut eller vet du varför?


Sen avnjöt vi te, kaffe och mocha på Starbucks. Jag provade en något nytt, var riktigt gott. Malins pepparmint mocha däremot var delisious =) Direkt efter Halloween slutade kom julen fram med stormsteg. Såg till och med att de höll på att dekorera lyktstolparna med stora kransar idag =)

Det är dessa små stunder i vardagen som förgyller hela tillvaron, eller alla lediga stunder =) Vad vore Au Pair livet utan dem?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback