Stor-shopping på Target

Idag åkte jag och Sofia till Target. Jag behövde lite saker och hon var villig att göra mig sällskap =) Detf örsta vi siktade in oss på var mössorna och Sofia hittade sin älskling på en gång ;P


Jag provade kläder och letade efter allt jag behövde. När jag betalade hamnade räkningen på 127$. Vill inte ens se hur mycket det är i kronor =) Men jag fick en hel del: två träningsbyxor, en hoodtröja, en stickad tröja, vattenflaska, mascara, makeup servetter, laddningsbara batterier, resetandkrän (till Philly) och en mössa.


Tror det var på lördag som Sofia gör sin sista dag som Au Pair. Kommer sakna henne. Det är så typiskt när man har börjar hänga med henne mer på slutet. Det är roligt att umgås med henne och diskutera för hon vet saker som är väldigt intressanta. Saker som man kan diskutera om. Jag gillar såna människor för tyvärr så är det inte så ofta som man diskuterar såna saker med någon annan som jag pratar med Sofia om. Lite kul faktiskt =)
Men vet att hon kommer få det helt underbart i San Fransisco och på Hawaii =)



Kommentarer
Postat av: Dan

Dollarn är under 7 kronor nu så 127 är nog inte så farligt mycket i svensk valuta. :)

2010-11-09 @ 04:07:01
Postat av: Ina

Tack va snällt! Jag undra lite allmänt vad du tyckt om att åka med EF? Har dom varit pålitliga och kunnat hjälpa dig på plats också i USA? Och från New York efter dom första fyra dagarna betalar man resan själv till sin värdfamilj? Och om en värdfamilj väljer dig men du känner att om kanske inte är rätt för dig kan du då välja att tacka nej till just den familjen ? Tack så mycket på förhand :)

2010-11-09 @ 13:45:03
URL: http://inaandthecity.blogspot.com
Postat av: Angelica

Dan: Oj det är ju grymt =)

Ina: Självklart! Jag åkte med CC så jag kan bara svara för hur det var med dem. Men jag tycker det har varit bra med dem, tjejerna på kontoret i Sthlm var jätte gulliga och hjälpsamma. Har dock hört många som varit missnöjda när de varit i Rematch, sen hamnar ju alla parter i en knasig sits under en sådan process. Jag har inte haft någon kontakt med dem alls här i USA faktiskt så det kan jag inte svara på. Bara min Lcc. Jag och några andra blev ju skjutsade till en mötesplats där vi blev hämtade av våra familjer. Men de andra som behövde flyga behövde inte betala, kanske eventuellt baggage när det är inrikes. Är inte säker.

Självklart kan du tacka nej till en familj om det inte känns helt 100%, ingen ska åka hit med tvivel i sig. Vet dock inte hur det är om man hamnar i rematch. Man har ju två veckor på sig att få ny familj så risken blir jus törre att man får åka hem. Men frågan är vad som väger mest, att ta en familj bara för att få stanna och inte trivas elelr att åka hem till Sverige?

Något mer du vill veta? =) Hoppas du blev lite klokare =) När har du planerat att åka? Kram och lycka till*



2010-11-09 @ 21:35:43
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback