Dag 3-4. Midtown & Webster Hall

Gick upp tidigt på lördag morgon och ville helst bara sova vidare för jag var så trött. Ingen semester här inte med tidiga morgornar och fulltspäckat schema. Men det gör inget för det är bara kul att hitta på saker och umgås med Elin och Clas.

När vi kom in till Penn Station vid 10am gick vi direkt till Madame Tussaud för att titta och imponeras av alla vaxdockorna. Var väldigt bra att vi hade köpt biljetterna på internet så vi slapp stå i den otroligt långa kön.

1. Detta var till minne av de tre brandmänn som hissade flaggan efter 11 September dådet.
2. Brittan andades så bröstkorgen rörde sig, coolt.
3. Jag och Johnny Depp
4. Mohammed Ali och jag =)
5. Vem är den här tjejen? Fanns inget namn på henne men jag gissade på Kelly Ossborn men insåg snabbt att det var fel?

Vi gick genom en godis avdelning innan vi skulle in på en 4D film med Wizard of Oz. Och alla som vet att jag älskar lösgodis vet ju hur jag reagerade? Kanske smittade det av sig lite på Elin och Clas också? ;) Men jag köpte iaf mitt lösgodis för nästan 8 $ och gick sen på 4D filmen. var helt okej, kanske inte bästa filmen att ha som 4D men det var en upplevelse i sig med 3D glasögon, vattendusch, blåst, vibratorer i stolarna och annat kul.


Efter Madame Tussauds gick vi till Times Square och åt McDonalds Mat på "trappan" där. Gick till Central Park för att kika och kunna bocka av det på deras lista.

1. Jag provade beställa en hamburgare utan bröd. Killen trodde jag skojjade och vi fick oss några skratt. Men gott var det och det är ju huvudsaken eller hur? :P
2. Clas lyckades dra på sig en förkylning i Miami så han lyckades snyta sig så han började blöda ett antal ggr under denna dag. Här är en av ggrna =)
3. Elin och Clas i central park, så fin bakgrund

Vi traskade vidare till Empire State Building, en kille utanför erbjöd oss att köpa en biljett (Express Pass) till observatoriumet+någon slags 3D film för 45 $ och slippa köa. Skulle ta oss 1½ timme att komma upp i tornet, minst. Men vi tackade nej och gick in. När vi kom fram till kön efter ett tag såg vi hur mycket folk det var och insåg att det skulle ta rätt så mycket längre tid än 1½ timme. Vi frågade en som jobbade där om vi kunde få köpa Express passet där inne. Bara det skulle kosta 45 $ ist för inträde för endast 28$. Vi bestämde oss för att det var värt det, så vi sa att vi ville köpa det, fick gå förbi alla i biljettkön och sedan resten av alla människor tills vi kom ändå upp till 86:te våningen. Helt sjukt, på ett sätt var det tufft för det kändes som om vi var V.I.P och på ett annat kändes det som om det var fel för som Elin sa så kanske inte alla har råd att betala så mycket pengar för bara inträde. Men det var smidigt och vi hade ju ändå en tid att passa hemma eftersom vi skulle ut på kvällen.

Empire State Building var häftigt för det är verkligen högt upp och man ser så himla mycket. Medan Rockefeller Center var bra för man såg mycket av Central park och även Empire State Building. Man borde ändå uppleva båda tycker jag för det är en upplevelse i sig =)

Vid 5.11 pm tog vi tåget tillbaka hem igen, uträttade lite ärenden, gjorde vi oss ordning tog sen tåget in till NYC igen för att festa =). Blev en stressig em men det var lugnt värt det. Vi var några som satt hemma hos mig innan och umgicks lite. Det blev många skratt, mycket tok och prat.

Det bästa under hela kvällen måste jag bara berätta om... när vi kom till stationen och stått där ett tag säger Malin att hela hennes väska är blöt, med Energidryck och sprit :S Hon tar upp alla sina saker och börjar väcka ut typ 4-5 20$ sedlar som är dyngsura och luktar sprit. Inte så kul egentligen! Men vad gör man om man är lite lullig och på G? Jo vi började alla asgarva och börjar vifta med pengarna. Jag drar skämtet att Malin inte bara tvättar sin mobil (som hamnade i tvättmaskinen några dagar innan) utan också sina pengar. Vi skrattade så vi vek oss av skratt =) Älskar den här bilden!

Jag hade en underbar kväll och det var länge sedan jag kände mig så lycklig. Jag och Elin hade tidigare i veckan suttit och tittat vilka olika DJs som skulle komma till clubbarna i NYC och sen lyssnat på dem på Youtube. Vi bestämde oss rätt fort att det var Webster Hall som skulle bli våran club för lördagskvällen just för de som skulle spela där. Det var så klockren musik för mig och Elin. Kändes som om vi var på en av våra techno kvällar då vi dansat hela natten lång. Att hon var där med mig och att jag äntligen kunde dansa till sån musik igen med någon som älskar det lika mycket som jag och även att mina Au Pair vänner stog med oss på dansgolvet gjorde mig så lycklig =)

Tack för en oförglömlig kväll allihopa <3 Det betyder guld för mig ska ni veta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback