Ikea, inredning och svensk frulle...

I lördags efter att jag slutat kom My till mig och vi tittade på tv, satt vid datorn och så drack vi lite vin och snackade.
På söndagen skulle jag skypa med mina föräldrar så jag gick upp vid halv nio, gjorde frukost åt oss och efetr det så åkte jag, My, Malin och en ny tyska Sophie till IKEA här i NJ. Var lika roligt som sist att komma dit. Det är lite av terapi tycker jag och man hade lika väl kunnar vara i Valbo på IKEA och strosat runt med alla svenska namn på prylar och Sverige flaggor och kaffe =)


Äntligen fick jag dricka riktigt kaffe igen, inge Chocolate eller Vanilla. Bara vanligt kaffe!

Malin visar hur mycket alla vi fyta handlat tillsammans

Hela skuffen är full. My sitter i baksätet med hennes mega planta som hon så gärna ville ha! =)

Så klart köpte jag lite från matavdelningen på IKEA. köpte även nya påslakan eftersom jag är sjukt trött på allt gammal-blommigt =)

Idag när jag vaknade kunde jag inte hålla mig med sakerna jag köpte så jag började fixa lite. Detta blev resultatet...
Före och Efter bild, äntligen fick jag bort det blommiga

Före och Efter bild igen, hängde upp ramar med mina foton på vänner och familj och satt upp väggdekor.

Efter att jag fixat och donat fick jag äntligen äta en riktigt svenska frukost. Gröt med lingonsylt och äggmacka med kaviar. Om ni visste hur mycket jag njöt =)

Det är lustigt hur vissta saker kan få mig att må så bra, som Ikea, svensk kaffe, lingonsylt, baka en svensk kladdkaka eller maträtt, se en Saab eller Volvo. Finns många saker att nämna. Men jag får samtidigt en känsla av att jag saknar hemma så mycket. Man slits mellan USA och Sverige, men samtidigt vet jag att om jag bara håller ut detta året så står det inte på förän jag är hemma igen i samma gamla vanliga rulljans. Men då är jag så mycket mer erfaren och lärt mig otroligt mycket och främst om mig själv!



Kommentarer
Postat av: mamma

å va fint du gjort men du är så duktig på att pyssla:)va gott det måste vara att få en typisk svensk frukost.Kram mamma

2010-10-18 @ 19:49:53
Postat av: Elin

Allt är precis som när du åkte! Ja kastades in i vardagen direkt när ja kom hem, och kom på att allt verkligen är detsamma. Mina dagar där borta känns redan som en dröm, så njut av att få vara där och uppleva allt för när du kommer hem så kommer allt bara vara vanligt igen=)

2010-10-18 @ 21:42:54
Postat av: Viktoria

Hej!

Vad fint du gjort.

Var det i maj du kommer hem ?



kramar

2010-10-19 @ 08:14:20
Postat av: Angelica

Mamma: Tack, ja det känns mycket mer som jag nu. Viktigt att trivas i sitt rum här ju annars känner man sig verkligen som en inneboende.

Elin: Även om jag vet att jag kommer slängas in i vardagen fort när jag kommer hem så saknar jag den. Konstigt hur det kan vara. Undrar om man kommer ha svårt att acklimatisera sig när man kommer hem? Säkert. Saknar dig så otroligt mycket. Hade den bästa veckan på väldigt länge den du var här =)

Vicky: Tack så mycket =) Det är svårt att bromsa sig själv när man är på IKEA efersom man inte kommer kunna ta hem allt ändå. Hoppas nästa au pair gillar det bara =) Ja de eller i början på juni. Bara jag hinner med P&L och midsommar :D

2010-10-19 @ 19:02:56
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback