Äntligen klar!

Då var man äntligen klar med arbetena till helg kursen. Man ska göra två olika arbeten för att bli godkänd:
  1. Skriva en femsidig presentation om dig själv, din familj, ditt hemland, din värdfamilj, förväntningar innan du kom hit, varför du ville bli au pair och hur du hamnade här, framtidsplaner osv. - Var lite klurigt att få ihop fem sidor men antar att jag fokuserade mer på den andra uppgiften eftersom den tog mer tid.
  2. Föra en tre veckors dagbok om dagen/veckan som varit, skillnader mellan ditt hemland och USA, hur du upplever olika uppfostrings metoder osv. - Detta tyckte jag var mycket lättare än personliga brevet eftersom jag gillar att sväva iväg och skriva om mina tankar och funderingar. Krävdes otroligt mycket tid och bara att sätta sig ner varje dag och skriva var en utmaning eftersom det fanns så mycket annat jag ville göra vid datorn istället för detta.
Men efter mina fem sidor presentation och 11 sidor dagbok var jag äntligen klar! Kändes otroligt skönt och var en lättnad kan jag säga! Så idag har jag skrivit ut det så jag kan ta med mig det och lämna in det på skolan i helgen. Nu är det inte så att man MÅSTE göra klart det innan helg kursen men jag kände att jag ville ha det överstökat. Jag är inget fan av att ha saker liggande efteråt, då blir jag bara stressad. Nu vet jag att när helgen är slut så är också de 3 credit:sen klara.





Kommentarer
Postat av: Tinde

Hej! Jag kommer vara i mountainside. Vi far horas nar jag kommer fram till familjen! Kramkram

2010-09-08 @ 04:31:06
Postat av: Dan

Lyckos dig! Jag har inte ens orkat tagi tag i studera biten mer än kolla runt lite, blir väl kanske en sådan där Niagara Falls - The Flow of History kurs eller liknande på 4,5 credits till att börja med.

2010-09-09 @ 00:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback