Dr. America

I onsdags kväll när jag la mig så kände jag av en liten värk i magen och la inte så mycket mer tankar på det, eftersom jag har en tendens att ha ont i magen ibland.
Hade ont i magen hela dagen igår och även en till symtom som gjorde mig orolig. idag hade jag ont igen och man kunde se att magen var som en boll, svullen. Så jag sa till min värdmamma att jag inte skulle till gymmet för jag hade magvärk. Efter att jag berättade för henne hur jag mådde så tyckte hon att jag skulle gå till doktorn "You have to take care of yourself" sa hon. Jag såg på henne att hon blev orolig så medan J tog sin naptime satt jag mig vid datorn och gick in på en sida för att se om det fanns någon klinik i närheten som godkände min försäkring Erika. Var en djungel och jag blev så förvirrad så jag ringde till Sverige och hörde med försäkringsbolaget där om hur jag skulle gå till väga. Fick prata med en jätte gullig kvinna som sa att hon skulle hjälpa mig att hitta en klinik, hon hörde nog på mig att jag var förvirrad.

Efter ett par timmar ringde en kvinna och berättade om en klinik som kunde ta emot mig, var något i stil med drop in, typ som akuten men bara ett "Medical office" och det kallades "Walk-in". Så jag åkte dit och när jag väl kom fram och gav mitt försäkringskort till tjejen som skulle hjälpa mig. Saken är att vi tar Erika försäkringar men inte Erika Travel Insurance. Jahapp, då var de kört tänkte jag. Hon informerade mig om att avgiften skulle bli 183$ (isf en självrisk på 35$ med försäkringen) Det kände sså hopplöst jag jag kände mig så lost. När jag frågade om jag skulle få det tillbaka efter att ha skickat in papperen visste hon inte. Jag ringde till min kontakt person här i USA, hon i sin tur ringde till klinikens manager och som tur var löste dem det så jag bara behövde betala mina 35$. Pust, var en lättnad. Fick träffa en doktor väldigt snabbt och kom hem med tre förpackningar med medicin, mot förstoppning. Hon sa att eftersom kosten är så annorlunda mot vad man är van vid och hela omställningen är det väldigt vanligt att få just detta.

Men till min lättnad känns det redan bättre. Kändes ju inte bättre att ha värk när jag vet att det kommer bli mycket jobb framöver från den 26 sep - 6 okt och att jag inte får bli sjuk för ingen kan ta hand om barnen då. Men men, jag får inte tänka så mycket, bara se framåt för den 7:de oktober kommer ELIN till USA :) Snacka om att jag är excited!!! Can't wait, but I have to =)
Och på torsdag anländer hon och hennes bror i Newark, ca 20 minuter från mig. Hoppas jag kan träffa dem en sväng då innan de sedan flyger vidare till Miami *längtar längtar längtar*.

Så vad har vi då lärt oss av detta? Kom ihåg att tala om att du har ERIKA TRAVEL INSURANCE!!!

Nu ska jag surfa en stund till och sen sova. Men åter kommer när jag vet mer om det är något jag måste skcika in osv, så ni au pairer får veta hur det går till.




Kommentarer
Postat av: Jessica

Ajajaj låter inge kul med din mage. Har dom dåligt med fibrer i USA?? Du behöver nog lite havregrynsgröt eller nått, kommer med posten! haha! =) Hoppas du mår bättre nu iaf. Är aldrig kul å ha ont i magen.Stor kram på dig!!

2010-09-18 @ 09:06:18
Postat av: Elin

Gud va skönt att höra att de inte var nå värre! Blev jätte orolig när vi skypa ju=(



Ja snart syns vi på riktigt igen, helt sjukt att de är så nära=) Du fattar inte hur mycke ja längtar efter dig, och nu får ja se USA på kuppen vilket ja ALDRIG trodde att ja skulle flyga till. Men va gör man inte för att få tillbringa tid med sin bästa vän=) 1 år är på tog för lång tid att vara utan dig!! Kramar

2010-09-18 @ 18:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback