Kanon dag, äntligen =)

Igår var en riktigt bra dag med barnen. På förmiddagen kom några kompisar och deras au pair förbi på en playdate, vi badade i poolen, de lekte utomhus och vi åt lunch tillsammans. Alla skötte sig jätte bra och mina barn var ovanligt trevliga och artiga =)
När J tog en nap fick T och W spela Wii 1 timmes just för att de skött sig så bra. Jag gav dem en utmaning att om de stängde av spelet när tiden var slut och kom ner i köket skulle de få glass. jag passade på att pyssla lite på det jag köpte i Boston och njöt av glass med svenskt strössel =)


Till min förvåning kom de ner 5 minuter tidigare och blev överlyckliga när jag frågade dem vad de ville ha för glass =) T smakade på mitt svenska strössel och gillade det väldigt mycket =)

På eftermiddagen badade vi i poolen igen, lagade mat, duschade och sen fick de kolla på film för att de betett sig så bra hela dagen =) Tror de verkligen uppskattade belöningarna de fick. Och mina värd föräldrar blev otroligt glada över att höra hur barnen skött sig hela dagen!

Det är såna här dagar som gör att man mår bra och får en att känna att man gör ett bra jobb och kämpa vidare.




Kommentarer
Postat av: Sara Nyrvik

Visst är det så himla skönt att ha bra dagar ibland. Oftats vill man bara ge upp. Men sen kommer någon liten unge och säger/gör något snällt så man blir alldeles varm i hjärtat :)

2010-09-10 @ 04:10:02
URL: http://saranyrvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback