Mardi Gras firande

I lördags morse åkte jag med familjen till Farfarn för att fira T's fördelsedag där och även Mardi Gras. När vi kom dit åt vi lunch, Sandwich som vanligt, hjälpte farfar att dekorera huset tittade på barnen parad som skulle vara på lördagen och sen gick vi till lekparken för att leka där.
Länk om vad "Mardi Gras" är för något: http://en.wikipedia.org/wiki/Mardi_Gras

I den här paraden var det både barn och vuxna, antagligen för att det är föräldrar med.
På paraderna väljer men ett tema och klär ut sig därefter. Var väldigt roligt att se =)


Vid nio när jag lagt J och hade slutat för dagen så tog jag en promenad till affären och köpte lite godis för jag tänkte jag skulle sätta mig på stranden och njuta. Men ack, det blåste så mycket så skulle jag öppna chipspåsen i det vädret skulle jag få äta sand istället =) De hade ju varnat för orkan över Long Island och längst kusten. Som tur var slog den inte till så hårt där vi var *pust*. Gick ist tillbaka till huset och tog en välbehövlig dusch och satt sen och smaskade på godiset och läste innan jag somnade som en stock i sängen.

På söndagen började jag kl 8 am, och började tjatandet för att få ungarna att överhuvudtaget få på dig kläder, borsta tänder och hår. J är enkel för det är bara att gå och hämta honom så blir han klar inom kort =) Efter mer än en halvtimme gick jag, J och W till lekparken utan T. Hon fick stanna hemma för jag var dödstrött att tjata så jag sa att hon kunde stanna kvar i huset eftersom hon iaf inte lyssnade. Hon grinade som ett barn men förhoppningsvis lärde hon sig något av det.

Men vi hade en trevlig dag, var nog närmare 30 pers av min värdpappas släkt där. Var rätt trångt, för de är ju inte smala i släkten direkt *haha*. Men så underbara. Så när jag kommer hem förväntar jag mig att alla ska samlas i min släkt för då har jag vant mig med stora släkt BBQs =). En när jag kommer hem från flyget iaf kanske, vad säger ni föräldrar Nilsson? ;)
Hur som helst lekte vi på stranden och vid de olika lekparkerna mest hela dagen. Åt mat från att släkten kom till att de åkte hem och tittade på paraden för vuxna. Den var lite mer grotesk kan jag säga =)


Vid halv tolv var vi hemma och alla barnen i säng. Tror hela familjen var trötta idag. Imorgon börjar T och W skolan, ska bli så skönt när skolan och alla aktiviteter börjar på riktigt igen. Förstår varför alla au pairer säger att sommaren är värst. Det är inte direkt någon semester för oss som det är för många andra som är lediga =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback