Slapp och mys söndag!

Idag har jag bara mått bra, förutom magen då. Men jag har gjort saker osm gjort att jag fått en sån här underbar Må-Bra-Känsla =)

Måste berätta lite snabbt hur jag är i magen så alla där hemma får veta. Magen är lika, men idag har jag ist fått plötsliga och korta kramper. Ringde tillbaka till The medical office som jag besökte i fredags och frågade hur jag skulle få väck värken. Jag förklarade symtomen från igår och den jag hade idag, fick dröja ett tag i luren. När hon sedan kom tillbaka, vet ni vad hon talar om för mig? "Om du fortfarande har värk i magen kan vi inte göra något för dig, då måste du åka till sjukhuset så dem får ta tester." Min första känsla var hopplöshet och ilska. Varför har man en mottagning om man ändå inte kan ta några prover och hjälpa folk utan måste då hänvisa dem till sjukhuset?? Blev så himla ledsen och kände mig än en gång "lost". Vet ju inte om de bara sa så för att de inte ville att jag skulle komma tillbaka eftersom det först krånglade med hur mycket jag skulle betala. De kanske bara förlorar pengar på att jag går tillbaka, vem vet?
Så imorgon blir det att ringa till min kontaktperson på Europ Assistance och fråga henne om råd. Suck säger jag bara!

Men hur som helst, hur har min dag varit förutom detta tråkiga besked? BRA!! På fm satt jag och surfade lite, bloggade och åt en riktigt nyttig Sverige frukost framför Idol. En perfekt söndags morgon *tummen upp*


Sen dök My och Sofia upp, vi blev hämtade av Jean och vi drog sen till Millburn och köpte kaffe på Starbucks och glass på COCO, gick till en park och satt oss, pratade och njöt. Efter det skjutsade My Sofia till stationen och vi hängde ett tag innan jag åkte hem till Malin (en ny au pair som jag var på bio med igår) för middag med hennes värd familj och True Blood. Hennes familj är bara för underbara, man kände sig verkligen välkommen, de skojjade och var så lättsamma och välkomnande. De hade till och med köpt glutenfritt bröd och kakor till mig. Blev en aning avundsjuk på Malin faktiskt ;). Visade sig att True Blood hade season finale förra veckan, bra koll man har som True Blood "fan" :). Vi tittade på Letters from Juliet på On Demand ist och åt popcorn. Malin somnade i soffan men det var skönt och mysigt att få komma hem till någon annan för en gång skull :D


Det visade sig också att Malins värd familj har två labradorer, hur gulliga som helst. Blev så glad att få gosa och busa med vovvar igen <3. Så imorgon ska vi gå ut och gå med dem på en promenad =)

Nu ska jag sova så får vi se hur morgondagen artar sig med promenad, sjukhus besök, ärenden och skypedater. Och tack än en gång för en bra kväll MALIN!!




Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, jag brukar ocksa ata ordentliga frukostar nar jag har tid och kalla dom for just 'Sverige-frukostar'. Inte mycket som slar det! :)

2010-09-20 @ 06:36:36
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh Letters to Juliet tycker jag va så himla mysig. =)

Hoppas dom lyckas lista ut vad som är på tok med mig mage. Kramis!!

2010-09-20 @ 08:53:53
Postat av: Hillevi

Men gumman, blir ju orolig för dig! Tror du att det har med din gluten att göra lr känns det som nåt annat? Hoppas att du får komma till en riktig läkare snart och kolla upp det! Massa krya på dig kramar <3

2010-09-20 @ 09:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback