Söndag: Dags att åka hem

Frukost som vanligt och sen American Criminal Justice System var en kurs om precis vad det står. Det var en polis som hade kursen, eller om han var en gammal polis kommer inte ihåg men han var rolig. Och det var väldigt intressant även om vi inte hann med allt vi skulle pga alla frågor och funderingar alla hade. Men det var helt klart värt att gå på. Och sen gick vi vidare till nästa lektion som var Ice cream making and other fun foods där vi fick gör våran egna glass vilket jag tyckte var en hitt. Vi fick också prova göra "Ants marching by" eller vad de hette. Man tar en bit selleri (skuren i halva stänger), brer på peanut butter, lägger på russin "ants" och sedan ev. lite kokos om man vill. Då har man ett hälsosamt och roligt snacks till barnen. Jag var den som vågade smaka först sen var det tyvärr bara ett fåtal som vågade sig på det.


Så om du vill göra egen glass hemma med barnen eller själv gör du så här:
  • Fyll en stor ziploc påse/vanlig påse med is och strö på salt. Blanda väl!
  • Blanda 1 cup mjölk, 1 cup cream (antar att det är grädde) och ½ cup socker + vanilla och häll sedan det i en mindre påse.
  • Lägg påsen med glass blandningen i påsen med is. Påsen kommer bli iskall men ha tålamod. Skaka väl och efter ca 10 minuter kommer blandningen stelna till glass.
  • Häll upp i ett fint glas eller rolig skål och ha på eller blanda i din favorit topping! Smaklig "glass tid" =)

Sen var det dags att äta lunch, hämta certifikat och sätta sig i bilen på väg hem igen. Bilfärden hem tyckte jag var lite jobbig för jag var så trött. Och ingen kunde turas om att köra heller eftersom det var mina värd föräldrars bil vi hade. Men vi stannade på McDonalds en sväng och jag la mig ner på soffan och tog en powernap på en 30 minuter och sen var jag fit-for-fight igen =)

Men jag har verkligen hade en perfekt helg och tycker att alla au pairer som har chansen ska åka dit. Det är helt underbar och avslappnande miljö och helgen har varit full med roliga aktiviteter. Var så mycket bättre än jag hade förväntat mig. Så nu har jag mycket ny energi igen och kan hålla glöden upp ett tag till :D

Tänkte bara visa lite fina bilder på byggnaderna och inuti innan
jag avslutar mina 3 credit för denna gång.






Kommentarer
Postat av: Elin

Klart att du va först att smaka=) Lät lite mysko blandning, men va säkert gott

2010-09-14 @ 22:39:56
Postat av: Sara Nyrvik

Men du, det var ju inte direkt gott. Hade föredragit om han hade haft äpple.

2010-09-15 @ 16:22:22
URL: http://saranyrvik.blogspot.com
Postat av: Angelica

Elin: jag smakade inte av den anledningen att jag var tarv. Hade inte gjort det förut för jag hade varit för blyg men jag tänkte jag skulle våga stå ut från mängden för en ggn skull =) Det tar sig sa mordbrännarn´:D

Sara: Ja det ska jag nog testa. Synd att W är allergisk mot nötter bara. För köper jag en burk är jag rädd att jag får äta upp hela själv och det vill vi ju inte :S

2010-09-16 @ 04:35:41
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback