Starbucks mys och pyssel

Medans jag väntade på att J:s speech skulle sluta gick jag till Starbucks, köpte en Caramel Machiato (lr va den nu heter) och en nut bar samtidigt som jag läste en bok. Är skönt att bara ha såna där stunder för sig själv, lustigt hur mycket man kan uppskatta det och känna att man behöver det.


Vi åkte hem och åt lunch, läste sagor och J tog sen en nap. T kom hemf rån skolan, jag hjälpte henne med läxan och väste sedan J för han hade en tod hos doktorn som min värd mamma skulle ta honom till. W hade sin första baseball träning idag.
Medans dem var borta gjorde vi något som T hade nämnt igår men vi inte hade tid till. Vi samlade alla hennes sälar och tog ett kort med kameran, när vi sem skulle skriva ut det på datorn vard et slut på färg. Hon ville skriva ett brev till en av hennes killkompisar som gillar dem så mycket. Så det var lite synd. Men vi bestämde oss för att göra ett hus... som sedan blev en hinderbana till den minsta sälen. Detta blev resultatet =)

Var roligt att ha lite girl time med henne, händer inte så ofta som man skulle vilja. Nästa gång ska hon få styla mitt hår sa vi =)


Resten av kvällen knallade på som vanligt med rutiner. När jag hade lagt barnen så fixade jag lite med tvätten för att fördriva tiden och även för att göra lite nytta när barnen ända sov. Jag och städerskan gjorde en deal. Jag vet att hon får skringa arselet (flåt) av sig när hon är här och jobbar så jag sa till henne att om hon vill stryka barnens kläder så lägger jag undan dem. Hon blev jätte glad och jag sa att det är väl det minsta jag kan göra när hon har så fullt upp att hålla det här stora huset städat. Så jag försöker tvätta och hålla efter så gott det går när jag jobbar, emn man märker på en gång när jag varit ledig.... KAOS!!!! :)

När jag kom så hade jag köpt med mig DC gelehästar, eftersom det är så nära Dalarna man kan komma i godis. Men de har inte ens öppnat påsen! Och idag, 18 veckor senare smaskade jag i mig påsen och ni må tro va gott det var! De kommer nog inte ens märka att den är borta och när de inte äter så får de skylla sig själva för jag gillar godis om inte dem gör det :P


Så medans jag smakade svensk gelé godis + M&M och tittade på The Vampire Diaries så kom T upp om vartannat. Första gången hon inte kunde sova gick vi ner och läste en bok om älvor tillsammans. Andra gången hon kom upp gav jag henne min IPod så hon kunde spela på den och trejde gången satt vi bara och myste och pratade i soffan. Var mysigt och jag uppskattar dem stunderna med henne så otroligt mycket eftersom det känns som om hon ogillar mig oftare än vad pojkarna gör. Sen kom mina värdföräldrar hem och jag slutade jobba, äntligen!!



Eftersom Mr car är inne på reparation fortfarande frågade jag min värdmamma idag om jag ev. hade tillgång till bil imorgon fm innan jag började jobba kl 12, pga att jag ville till gymmet en sväng. Vi kom fram till att om jag jobbar ett tag medans hon är på gymmet mellan 11.15-12.30 så kan jag åka till gymmet efter det och hon ta J till 14:30 så jag kunde gymma =) Hur sjysst är inte de? Verkligen flexibelt och snällt av henne! Det är såna där små saker som betyder så mycket. Även om man inte alltid får höra sånt man vill höra så får man så mycket tillbaka och det väger otroligt mycket!!

Ville bara berätta det, det gäller än en gång att ge och ta! Ställer jag upp på dem ställer dem upp på mig och det är vad det här året handlar om!



Kommentarer
Postat av: Viktoria

Roligt att läsa din blogg :) du verkar ha det bra :)

Visst var det i maj du kommer hem igen va ?

Minnet e kort.. haha

2010-09-17 @ 07:57:35
Postat av: Angelica

Jag har det så bra så =) Mitt år slutar 9:de maj så det blir nog i slutet på maj antar jag. Hoppas det går bra för dig och fin lilla familj ;)

2010-09-17 @ 16:30:04
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback