Tacopaj

Idag har jag gjort Tacopaj här i USA. Är alltid lite skeptiskt till att prova nya saker här för jag vet inte hur de kommer smaka, och alla smakupplevelser har ju inte varit smarriga direkt men sen är det alltid svårt att baka med glutenfritt mjöl.
Men idag så letade jag reda på ett glutenfritt recept på pajskal och satt mig i bilen och åkte till affären.

Gör så här:
Blanda 100g margarin och 3 dl mjöl med en gaffel. Tillsätt 1krm salt och 1 ägg och blanda till en grynig massa. Arbeta sedan degen med händerna så degen blir hård och jämn. Platta ut i en smord ugnssäker form och grädda i ca 10 minuter i 225 C/ 437 F.  Lägg i valfri fyllning. Jag använde köttfärs som jag hade blandat med tacokrydda och creme fraiche (sour cream) och även lök. Lägg på skuren paprika och strö över ost. Grädda ytterligare 10-15 min. Servera med en grönsallad, creme fraiche och ev. taco chips om du vill =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback