Yoga, Jean och vänskap

Först vill jag börja med at tacka alla som kommenterar mina onlägg här på bloggen, ni ska veta att det betyder otroligt mycket och det peppar mig till max =)
Efter att jag lämnat av J på nursery school idag åkte jag och Jean till YMCA för att prova på Yoga. Har alltid velat prova på det och tyckt att det ser "roligt" ut eller så har jag bara kanske mest varit fascinerad av det. Men det var väldigt krångligt ibland, svetten rann och kroppen skakade och ömmade. Men efteråt kändes det otroligt bra, jag var så avslappnad och skön i huvudet men på eftermiddagen kvällen däremot blev jag väldigt trött men ändå på ett skönt sätt =)

Sen jobbade jag vidare och kl halv nio på kvällen slutade jag jobba för jag hade ett Make-Up meeting på Starbucks jag fick lov att gå på. För er som inte vet vad det är för något, om man inte gått på månadens Au Pair möte får man lov att gå på ett sånt här =). Träffade en hel del nya och "gamla" Au Pairer och det var trevligt. Men sen åkte jag och Jean till Starbucks i Millburn ist, mer mysigt med en soffa, trevlig personal som inte drar sig för att prata. Så vi åkte dit och bara snackade. Var otroligt skönt att för en gång skull prata lite mer djupt snack med någon. När man hänger med vänner här är man oftast mer än två och då blir det inte av att prata privata och känslomässiga saker på samma sätt. Men efter idag så kände jag verkligen hur mycket jag uppskattade det för det är inte många man kan göra det med här som man kan hemma i Sverige med sina vänner eller familj. Det var nästan så att man inte ville sluta prata när vi väl satt igång =).

Vänskap här är väldigt viktigt, att vara utan vänner och roliga saker vore inte alls kul och jag skulle varit hemma för länge sen. Jag är glad att jag träffat en tjej som jag kan vara mer öppen med, även om hon inte är svensk, eftersom det oftast är enklare att uttrycka sig på svenska. Nu är ju Jean dansk men vi pratar engelska med varandra iaf för ingen förstår den andras språk så bra =)

Ville bara skriva av mig lite innan jag hoppar i sång för att göra min sista lediga dag innan två dagars ledighet. Ska bli otroligt skönt för jag är bokstavligt talat helt slut. See you!!




Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt att läsa vännen :-) Jag lovar att om du pratar med henne på svenska och hon svara dig på danska så kommer du lära dig språket ganska snabbt. Är väldigt mycket som är likt vårt språk... Kram från en som förstår danska men kan inte prata det

2010-09-30 @ 18:33:19
URL: http://smaunderverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback