Arts and craft

Idag kom min värd mamma på den brilljanta iden att vi skulle göra ett ABC till J och sätta upp i lekrummet. Så när T kom hem från skolan satte vi igång. Vi var väldigt kreativa och det var roligt. När J vaknade från hans nap och fick se vad vi gjort såg vi ett stort leende på hans läppar och han satt igång att namnge sakerna under bokstäverna =)



Efter det ville de måla så vi tog fram fingerfärg och de satte igång. Jag försökte att inte få panik över all "mess" mend et gick bra. Skulle göra ett tappers försökt att kladda lite jag med. När jag målat "vad-jag-trodde-var-svenska-flaggan" frågade jag T om hon såg vad det var? "No, should i know?" frågade hon. DÅ, ser jag att jag målat flaggan fel, gul med blått kors. Herre gud tänkte jag, nu har jag då verkligen varit här för länge om jag till och med glömmer av hur man målar svenska flaggan. Så jag målade snabbt dit en till, riktig! =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback