Påsk (pyssel)

Tidigare i veckan gjorde jag och T lite påskpyssel. Vi blåste ur råa ägg och dekorerade den för att sedan hänga upp dem =) Så vi gjorde ett Sverige ett, blått och gult med texten "Glad påsk" på och ett för Joanna som är från Polen =)

Intruktioner: Först skakade vi äggen så att gulan skulle gå sönder, blir lättare att blåsa ur då. Sen pickade vi hål i vardera ände på ägget med en nål. Sen började vi blåsa, jag blåste så många att jag fick ont i kinderna. T däremot pickade så stora hål så när hon hade gjort tre hade jag blåst ur ett =) Vi bröt tängstickor i tre bitar fäste ett snöre i dem och stack in dem i äggen. Nu kan du hänga upp dem. Sen är det bara att dekorera med färd, pennor, stickers, glitter eller vad du vill =)



Var väldigt roligt att ha den här stunden med T =)


Och här är lite andra bilder på påsksaker i huset =)
   

Träden är så vackra nu, de blommar i vitt, ljus och mörk rosa. Här är ett träd jag tog kort på igår som blev nedsågat idag! OCh de vita träden är från lekparken, så fint!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback