Rädd eller glad?

Nu börjar det verkligen slå mig att jag ska lämna mitt liv här snart. Har 5 veckor kvar i USA innan det är dags att sätta sig på planet hem. Pratade nyss med Jeannet och kollade på klockan/kalendern som finns på skrivbordet på datorn. Innan har jag behövt "bläddra" för att kunna räkna veckorna, och nu behöve jag bara trycka upp det eftersom det är några veckor tills jag anländer på Arlanda hemma i Sverige!



Blir ledsen och får en slags ångest av att tänka på att jag ska åka hem, lämna alla mina vänner. En ny Au Pair ska ta hand om "mina" barn och kanske hänga med mina vänner. Tanken "varför valde jag inte att förlänga?" kommer upp. Men vet att jag hade velat flytta om jag hade gjort det och då hade jag flyttat ifrån mina vänner iaf. Tror jag är så splittrad av hela situationen och det är rätt så frustrerande att känna att man vill stanna och åka hem på samma gång. Längtar efter att få krama om mina föräldrar på Arlanda, träffa mina vänner som jag saknat så mycket, komma tillbaka till det enkla livet. Jag vet precis vad jag har när jag kommer hem, det skrämmer mig so fruktansvärt att tänka på att jag kankse ångrar mig när jag väl kommer hem och vill tillbaka.

Jag är rädd, ledsen, exalterad och glad på samma gång. Jag är väldigt splittrad med andra ord... Även om jag innerst inne vet att jag har gjort mitt som au pair och det är hem jag vill <3



Kommentarer
Postat av: Therese

Men vännen då! <3 Nu tycker jag synd om dig.. Usch! Om ändå allt vore lätt, va skönt det vore då.. eller förresten! Då skulle väl det mesta kanske vara tråkigt istället.. Dina kännslor är nog ganska naturliga skulle jag tro, att de går upp och ner.. (Haha! säger hon som gjorde det otroligt stora, "världsomfattande" flytten till stora Mjölby! ;D ) Jag tror du kommer uppleva och att du kommer se till att du får uppleva fler äventyr! =) Även om det här kommer vara någonting du saknar, vilket egentligen är riktigt bra, då vet du ju att det var värt det och du haft grymt roligt! =) Om du inte saknar det så skulle det inte vara någon rolig upplevelse.. ;) Nu tänkte jag allt till! =D Och det vet du vid det här laget, JAG är iaf. egoistiskt glad över att du kommer hem! <3 =) Tänker på dig vännen min! Många, många stärkande (och välkommnande ;) kramar!!! =) <3

2011-04-27 @ 14:54:33
Postat av: mamma

Men gumman då!förstår att du könner dig splittrad men det är inte konstigt när du varit borta 1 år.Men tänk så att det alltid går att åka tillbaka på semester tex eller det du sa om att du kanske skulle vilja prova nåt annat land.Jag tror att du känner så här nu också när du har både skola och annat att tänka på men det kommer att kännas bra ska du se när du kommer hem och får tänka på vad du verkligen vill göra:)Vi längtar alla efter dig ska du veta och kommer att gråta av lycka när vi står där på Arlanda och kramar om varandra:))) Älskar dig min tös.Kram mamma

2011-04-28 @ 21:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback