9 done, 3 to go!

Idag har jag exakt tre månader kvar att jobba som au pair. 9 maj är min sista dag att jobba. Känns helt sjukt men också så grymt kul och skönt att få komma hem igen. På ett sätt känns det som om det här året har varit långt men ändå gått fruktansvärt fort.
Ser verkligen fram emot min sista månad då jag ska till Californien och se Vegas, La, San Fran, Grand Canyon mm. Hade velat se Florida också men det kan man alltid ta sen, är ju bara två timmar flygresa dit från New York om man jämför med 6-7 till västkusten. För tillbaka ska jag iaf definitivt. Och jag vill ju verkligen leva och hitta på rolioga saker här i närheten de sista månaderna också och inte vara pank =)

Min värd mamma ska nog prata med den ev. nya au pairen imorgon på telefon. Spännande! Vi brukar skojja om när hon ringde mig första gången, hur nervös jag var och jag berättade för henne att jag knappt kunde andas för jag var så nervös. Då skrattar vi bara och hon sa att hon tyckte min engelska var väldigt bra och att jag inte alls lät nervös. "Även om jag hade svårt att hitta ord?"
Tjejen är också svensk. Brukar tänka på det ibland och hurt det skulle vara om hon skulle bli nästa au pair. Om vi ska prata svenska eller engelska med varandra. För jag vet att när jag kom var jag tacksam över att jag fick lov att prata så jag lärde mig, samtidigt så var det väldigt jobbigt vissa gånger för jag var så osäker. Men det blir nog lite både, men alltid engelska när vi har någon med oss som inte förtsår oss. Så gör alltid jag och mina kompisar för det finns inget mer irriterande när folk pratar sitt egna språk och man inte förstår dem. Det är en sak om man ber en kompis om hjälp med att förklara något eller ett ord men vissa har verkligen diskussioner på deras språk och bryr sig inte om man är ensam om att inte förstår. Inga nämnda... =)

Den 19 april-3 maj ska Reeta vara i NYC också, förra au pairen. Ska blir så roligt att träffa henne igen, har verkligen saknat henne!

Nästa helg är det Silver Bay som gäller också. Får nog ta och lägga på ett kol om jag ska vara klar med min läxa innan jag åker dit =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback