"Funny facts"

Jag gav T en bok i julklapp om roliga och äckliga fakta. Visste att hon skulle älska den. Men med julen och alla andra julklappar blev den bortglömd så jag frågade henne nu på kvällen om hon läst den. Vi hittade den och hon började läsa högt. Vi fnittrade och efter en stund W gjorde oss sällskap. Helt plötligt sa hon med förvåning: "Special food from -Sweden- Smoked Reindeer" hon tittade på mig och frågad eom det var sant. När jag sa "Yes" såg hon förskräckt ut och görjade fnittra. "That´s so cool" fick hon fram.
Efter en stund kom min värd mamma in för jag var off, jag satt kvar, vi läste vidare och allihopa fnittrade vidare. Sen utropade T igen: "In Sweden it is against the law to insult your child." Vi började skratta och jag sa "But your not supposed to do that anyway" och min värd mamma började garva ännu mer. Jag gjorde iaf ett tappert försök att försvara våra lagar =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback