Sjuk igen :(

Då sitter jag här igen och är sjuk. Vet inte vad det är med min kropp här men jag råkar ut för de mest skumma sjukdommar och har snart haft lika många förkylningar under 8 månader som jag haft under hela mitt liv hemma =), typ. Min kropp är inte som den ska och imunförsvar.. vad är det?
Denna gång är det någon typ av ögoninfektion eller vagel. Är inte säker på vad det var/är än eller om det bara är en del av förkylningen. Men tänker vänta och se om rinnandet från ögona försvinner elle rom jag MÅSTE gå till doktorn igen. Harf ör mig att man inte behöver få antibiotika hemma för ögoninflammation? Det försvinner väl av sig själv till slut? Men de kanske tänker mest på att jag kan föra över det till barnen, så kanske därför de är oroliga. Men det är drygt för även om jag är sjuk och trött lär jag ju jobba. Vet inte ens vad som gäller om man är sjuk och inte kan jobba en dag.

En annan sak jag funderat på nu i dagarna är att jag verkligen vet vilka mina vänner är. De jag visste att jag skulle hålla kontakten med har jag verkligen gjort det med också. De jag inte förväntade mig skulle bry sig lika mycket visade sig bry sig väldigt mycket om mig och har visat det på olika sätt. De som jag var osäker på om jag skulle hålla kontakten med har jag inte pratat mycket med alls. Så vissa band har stärkts så otroligt mycket medans vissa har tynat bort. Men tack till alla som finns där hemma <3!!! Det är guldvärt!



Kommentarer
Postat av: Helena

Sa var det under mitt forsta ar i Australien ocksa - jag var sjuk minst en gang i manaden trots att jag nastan aldrig ar det hemma. Min teori ar att vi haft alla vanliga forkylningsvirus som cirkulerar hemma nar vi var barn och darfor finns det inte sa manga kvar som kan gora oss sjuka eftersom vi ar immuna. Men antagligen ar det olika typer av forkylningsvirus i olika delar av varlden, och darfor blir vi sjuka mer ofta eftersom vi inte haft sa manga av dom. Nu efter tre ar har det dock lugnat ner sig, sa jag har val haft det mesta av vad Australien har att erbjuda da :)

2011-01-12 @ 02:14:05
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja det låter vettigt. Och med alla dem bakterier som barnen tar hem gör det inte enklare men skönt att veta att det inte bara är jag som har kasst imunförsvar. Jag ser ljust på framtiden :D

2011-01-12 @ 03:49:28
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/
Postat av: Elin

Undra hur många du har kvar?=) Om det tog 3 år för Nena..haha...

2011-01-13 @ 12:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback